ضرورت اجرای طرح‌های ویژه گردشگری در مهاباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی بر لزوم اجرای طرح‌های ویژه گردشگری توسط بخش خصوصی و شهرداری برای رونق گردشگری در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه منطقه ویژه گردشگری سهولان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در این شهرستان است، اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت این مکان نیاز است تا سرمایه‌گذاری‌های مختلفی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن انجام شود.

جباری افزود: برای اینکه مهاباد به یکی از قطب‌های گردشگری در استان تبدیل شود اهتمام جدی مسئولان برای جذب سرمایه‌گذاری در این شهرستان را می‌طلبد.

او تصریح کرد: رودخانه مهاباد که از داخل شهر عبور می‌کند یکی دیگر از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان می‌تواند باشد که نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اطراف این رودخانه است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر لزوم برخورد با تور‌های غیرمجاز در شهرستان تاکید و عنوان کرد: تهیه سند توسعه گردشگری در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران می‌تواند زمینه جذب گردشگر را در مهاباد فراهم کند.

جلال محمودزاده همچنین بر لزوم طراحی و اجرای گذر‌های فرهنگی-گردشگری، ساماندهی کاروانسرای سیمون و مشارکت و برنامه‌ریزی برای ایجاد مجتمع فرهنگی_گردشگری و موزه تاکید کرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.