اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس در استان مرکزی

هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس با حضور مجازی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت همزمانی با هفته کتاب وکتابخوانی و چهلمین سال دفاع مقدس مراسم اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس با حضورویدئو کنفرانسی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در اراک برگزار شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این مراسم گفت: دفاع مقدس یک مقطع ارزشمند در انقلاب اسلامی است که به عنوان گنج و ثروت عظیم در همه مقاطع و شرایط کاربرد دارد و امروز در گام دوم انقلاب اسلامی بهره گیری از این فرهنگ باید نمود بیشتری داشته باشد و به همین جهت همه وظیفه داریم نسل جدید جامعه را با ابعاد این فرهنگ ارزشمند به خوبی آشنا کنیم.

سرهنگ کریمی افزود: خوشبختانه امسال با قرار گرفتن در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فضا و ظرفیت‌های خوبی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس فراهم شد که در استان مرکزی برنامه‌ها را با سالروز آزاد سازی خرمشهر شروع کردیم و تا پایان سال متناسب با رویداد‌ها، مناسبت‌ها و نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی برنامه‌های محتوایی را در نظر گرفتیم.

او اضافه کرد: در روز‌های پایانی آبان ماه مناسبت سالروز حماسه عظیم آزادسازی و اخراج اشغالگران بعثی از شهر سوسنگرد را داریم که جا دارد این روز حماسه‌ای را گرامی بداریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: با نگاهی اجمالی به این روز نقش بزرگان و حماسه سازانی همچون مقام معظم رهبری که آن ایام در سنگر نمایندگی حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع، شهید والامقام دکتر چمران و همه ملت غیور ایران اسلامی را به وضوح می‌بینیم که باید این نقش‌ها به درستی برای نسل جدید جامعه تبیین شود.

او ادامه داد: فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود" باعث شد تا ملت ایران و خصوصا رزمندگان اسلام با اعتماد به وعده الهی و به کارگیری همت و اراده‌های پولادین با انسجام و وحدتی که از خود نشان دادند این روز حماسه ساز را رقم بزنند و به عنوان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار کنند.

رونمایی از ۹ عنوان کتاب دفاع مقدس

در این مراسم از ۹ عنوان کتاب به شکل محدود رونمایی شد که "پدر محبوب من" به نویسندگی حسین رحیمی، "هم صدا با باران" (خاطرات و زندگینامه شهید محمدجوادآصفری به قلم مینا فراهانی)، "عبور از سیم خاردار" (خاطرات اسارت حجت‌الاسلام حسین عسگری در زندان‌های بعثی) از جمله این کتاب‌ها هستند.

همچنین کتاب‌های "نیم روز عاشورایی " (با پژوهش و تدوین محمدداودآبادی با موضوع عملکرد گردان‌های علی ابن ابی طالب (ع) و روح الله رزمندگان استان در عملیات والفجر ۳)، "داس اشمال" در ۲ جلد (تاریخ شفاهی اسماعیل نادری یکی از فرماندهان استان در دوران دفاع مقدس باپژوهش و قلم سعیدوفایی مقدم) و سه عنوان کتاب با محوریت نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس هم از جمله این کتاب‌ها بودند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.