کاهش ۲۸ درصدی فوتی های تصادفات در راه های استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون شاهد کاهش ۲۸ درصدی فوتی های تصادفات در راه های استان بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان گفت: با عنایت به اقدامات مطلوب صورت گرفته، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، شاهد کاهش ۲۸ درصدی فوتی های تصادفات در راه های استان بودیم.

او افزود: میزان فوت شدگان در مدت ۹ ماهه سال ۹۸، تعداد ۲۰۸ مورد بود که در سال جاری با کاهش ۵۹ نفری، این میزان به ۱۴۹ نفر کاهش یافت.

سرهنگ کبیری ادامه داد: تعداد کل تصادفات در راه های استان (فوتی، جرحی و خسارتی) در ۹ ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۳ هزار و ۶۲۰ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان ابراز داشت: به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان در ورود به محدوده استان سمنان و کویری بودن مسیر، احداث مجتمع های خدمات رفاهی، اسکان و نصب تابلو و علائم راهنمای مسیر به داخل شهرها در ورودی شهرها امری ضروری است.

صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز در این جلسه گفت: بالغ بر یک هزار و ۴۶۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت برای روستاهای دارای بیشتر از ۲۰ خانوار در استان وجود دارد.

او با بیان اینکه ۲۴ نقطه حادثه خیز و پر تصادف در راه های روستایی استان شناسایی شده که نیاز به بررسی و رسیدگی دارد ادامه داد: سال گذشته از محل واریزی ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، به حساب دهیاری ها، یک میلیارد تومان برای استان سهمیه در نظر گرفته شد که ۸۰ میلیون تومان تخصیص یافت و نیاز است تا در این خصوص توجه جدی صورت گیرد تا بتوان اقدامات موثری را در جهت ایمن سازی راه های روستایی و کاهش تصادفات و تلفات به کارگرفت.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.