ترامپ به زودی فرمان خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و افغانستان را صادر می‌کند

سی‌ان‌ان در گزارشی از صدور فرمان خروج شماری از نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، به گفته دو مقام رسمی آمریکا، این هفته دستور رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای آغاز خروج بیشتر نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و عراق صادر خواهد شد.

این مقامات آمریکایی گفتند پنتاگون با صدور اطلاعیه‌ای به فرماندهان نظامی دستور شروع کاهش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق را داده است. در حال حاضر تقریبا ۴۵۰۰ نیروی آمریکایی در افغانستان و ۳ هزار نیرو نیز در عراق حضور دارند.

طی این فرمان، شمار نیرو‌های آمریکایی در عراق و افغانستان هر کدام به ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

طبق اعلام منابع آگاه، مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا و تیمش در حال عقب نشینی زودهنگام از افغانستان بودند که قبل از تحقق شرایط لازم بوده است.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع روز جمعه در پیامی متناقض گفت آمریکا باید به نبرد خود علیه القاعده و نیرو‌های تروریستی در پی حادثه ۱۱ سپتامبر ادامه دهد و در عین حال گفت که زمان آوردن نیرو‌ها به خانه است.

میلر در پیام خود نوشت: این جنگ تمام نشده است. ما در آستانه شکست دادن القاعده و متحدان آن هستیم، اما باید از خطای استراتژیک گذشته خود جلوگیری کنیم که نتوانستیم شاهد پایان جنگ باشیم. در واقع این جنگ طولانی بوده و فداکاری‌های ما نیز بسیار زیاد است. بسیاری از سربازان از جنگ خسته شده‌اند، من هم یکی از آن‌ها هستم، اما این مرحله مهمی است که در آن تلاش خود را در افغانستان از رهبری به نقش پشتیبانی تغییر دهیم.

میلر افزود: همه جنگ‌ها باید پایان یابد. پایان دادن به جنگ‌ها به سازش و مشارکت احتیاج دارد. ما با این چالش روبه‌رو شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار