دستگاه قضایی آلمان یک فرد مصری را متهم به جاسوسی از صدراعظم این کشور کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی آلمان روز دوشنبه اعلام کرد: فردی مصری-آلمانی را که در دفتر مطبوعاتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان کار می‌کرد و گمان می‌رود جاسوس باشد، تفهیم اتهام کرده است.

بر این اساس، دستگاه قضایی آلمان، به امین کِی.Amin K متولد مصر، مشکوک است و ظن آن وجود دارد که وی از سال‌ها قبل با سوء استفاده از جایگاه ویژه‌ای که در دفتر مطبوعاتی مرکل داشت و از سال ۱۹۹۹ در آنجا کار می‌کرد، «اخبار را به دستگاه اطلاعات عمومی مصر انتقال می‌داده است».

پلیس آلمان، اوایل ژوئیه از آغاز تحقیقی علیه وی خبر داد. دادستان فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این مرد به طور دقیق در اداره مطبوعات فدرال آلمان کار می‌کرد و از ژانویه ۲۰۱۰، اخبار را به دستگاه اطلاعاتی مصر انتقال می‌داد».

این منبع اعلام کرد: «متهم قصد داشت با انتقال مشاهدات خود در مورد نحوه برخورد رسانه‌ها با سیاست‌های داخلی و بین المللی در رابطه با مصر و همچنین هرگونه اطلاعات دیگر در ارتباط با این کشور، به دستگاه اطلاعاتی مصر کمک کند».

این منبع اعلام نکرد آیا متهم موفق شده بود از این طریق بر خبرنگاران مصری مشغول به خدمت در آلمان نظارت داشته باشد یا خیر؟ وی همچنین طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در اقدامی ناموفق، تلاش کرده بود منبعی را به استخدام دستگاه اطلاعاتی مصر درآورد. در ازای این انتقال اطلاعات، او به بهره مندی از امتیازاتی از طرف مقامات مصری امیدوار بود و به ویژه به مادر وی کمک شد تا از حقوق بازنشستگی بهره‌مند شود.

او همچنین در برخی مواقع در دیدار‌های رسمی و برای مثال مراسم خداحافظی سفیر مصر در آلمان در سال ۲۰۱۹ دعوت بود. براساس گزارش دستگاه اطلاعات داخلی آلمان، دستگاه اطلاعات داخلی مصر و همچنین دستگاه اطلاعات خارجی این کشور در آلمان فعال هستند. هدف آن‌ها به ویژه جمع آوری اطلاعات درباره مخالفان حکومت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ویژه اطلاعات مربوط به طرفداران گروه اخوان المسلمین است که در آلمان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار