هوای اصفهان ناسالم است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۳۰ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۹۲ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط صبح امروز با شاخص ۱۳۰ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۵۵، بزرگراه خرازی روی عدد ۸۰، خیابان استانداری روی عدد ۱۱۵، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۲۲، خیابان رودکی روی عدد ۸۳ و خیابان پروین روی عدد ۱۵۴ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در خمینی شهر با میانگین ۹۹ و مبارکه با میانگین ۸۵ در وضعیت سالم و در سجزی و نجف آباد به ترتیب با میانگین ۱۱۵ و ۱۰۳ برای گروه‌های حساس ناسالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاه‌های پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.