افزایش ۳ برابری تولید مواد ضدعفونی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نیرومند اسکویی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت  تولید مواد ضدعفونی کننده ،ماسک و مواد شوینده در واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان چند برابر افزایش یافته است.

او گفت: ۱۰ واحد تولید کننده مواد شوینده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز تلاش می‌کنند تا در این روز‌های بحرانی شیوع ویروس کرونا، نیاز‌ استان و کشور به این محصولات را برطرف کنند به طوری که میزان تولید روزانه این واحد‌ها قبل از شیوع کرونا ۹۹.۷ تن بوده که اکنون به ۱۱۸.۵ تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۵ واحد صنعتی تولید کننده مواد ضدعفونی و واحد‌های تولیدی انواع ماسک در شهرک‌های و نواحی صنعتی استان، گفت: میزان تولید روزانه واحد‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده قبل از شیوع ویروس کرونا ۹.۴ تن بوده که اکنون به ۳۷.۸ تن رسیده و ظرفیت تولید سالانه واحد‌های تولید ماسک نیز ۸۹ میلیون عدد است.

نیرومند با بیان این‌که سه واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در راستای تولید لباس‌های ایزوله یکبار مصرف بیمارستانی فعالیت می‌کنند، گفت: میزان تولید این واحد‌های تولیدی از ۳.۵ تن به ۹ تن رسیده است.

او افزود: الکل، ژل ضد عفونی، لباس ضد ویروس، مایع دستشویی، دستمال کاغذی، محلول‌های ضد عفونی و لباس بیمارستانی از جمله تولیدات واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تغییر خط تولید برخی واحد‌ها در شرایط کنونی گفت: بسیاری از واحد‌ها که امکان تغییر خط تولید خود را داشتند به تولید مواد ضدعفونی‌کننده رو آورده‌اند.

نیرومند افزود: تولید اکسیژن از نیاز‌های ضروری و حیاتی در درمان بیماران مبتلا به کرونا بوده و به علت استقرار واحد‌های تولید اکسیژن در شهرک‌های صنعتی این واحد‌ها در تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار