ادبیات دفاع مقدس نجات بخش است

مسئول ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ادبیات دفاع مقدس و حوزه ادبیات پایداری نجات بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان محمد برخوردار مسئول ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در حوزه ادبیات پایداری ، رسالتی برعهده نویسندگان است.

 او در آیین اختتامیه «هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس» که در باغ موزه همدان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: در حوزه ادبیات پایداری نویسندگان رسالت بزرگی بر عهده دارند.

مسئول ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه با قلم نویسندگان  رخدادها، حقایق، رویداد‌ها و حماسه‌های انکارناپذیری که در دوران دفاع مقدس رقم خورد به نسل بعد انتقال می یابد، گفت: این حرکت‌هایی که شما نویسندگان انجام می‌دهید و در قالب کتاب، مقاله، اسنادی که از شما یه یادگار می‌ماند به نوعی الگوسازی برای نسل بعد می‌کند و تاریخ را شما برای آیندگان تحلیل می‌کنید.

برخوردار ضمن تقدیر و تشکر از نویسندگان گفت: امروز انتخاب کتاب دوسالانه ملی دفاع مقدس است که اختتامیه آن برگزار می‌شود.

او بیان کرد: شما نویسندگان می‌توانید از ظرفیت کتابخانه تخصصی بنیاد حفظ آثار که بالغ بر ۹ هزار جلد کتاب است استفاده کنید.

مسئول ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  یادآور شد: آثاری که نویسندگان به چاپ رسانده بودند برای انتخاب کتاب برتر استان در سال‌های ۹۶، ۹۷  ارسال شده است و اختتامیه آن و معرفی آثار برتر در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

برخوردار در ادامه اضافه کرد: از فرصت‌ها باید نهایت استفاده را کرد و نسبت به جمع آوری خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا سرعت ببخشید و به تعبیر مقام معظم رهبری این خاطرات ثروت ملی است نگاه ویژه به این موضوع داشته باشیم.

او با بیان اینکه توجه ویژه نویسندگان به ادبیات دفاع مقدس می تواند نجات بخش باشد گفت: ادبیات دفاع مقدس در بزنگاه‌های تاریخی جریانات فکری جامعه را می سازد و با انتقال این فرهنگ ناب و سازنده که خود نوعی ساختار سازی است می تواند یک فرهنگ تبدیل شود.

مسئول ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ادبیات دفاع مقدس به تعبیری ادبیات پایداری چنان غنا و شور نشاط و بالندگی را در خود جای داده است که جریان فکری که باعث فعال شدن زمینه‌های فرهنگی و هنری و الگو سازی در بطن جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.