جاسوسی ارتش آمریکا از کاربران یک اپلیکیشن مذهبی

ارتش آمریکا با خرید داده‌ های نرم افزار های مختلف به موقعیت مکانی کاربران برنامه های مذهبی دسترسی پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی مشخص شده یک برنامه از گوشی‌های هوشمند که برای مسلمانان طراحی شده بود از منابع اصلی ارسال داده کاربران به ارتش آمریکا بوده است. ارتش آمریکا به صورت منظم و پیوسته اطلاعات برنامه‌های مختلف در سراسر دنیا را از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌خرد.

یکی از برنامه‌هایی که به تازگی بیشترین حجم فروش اطلاعات را به ارتش آمریکا داشته نرم افزار Muslim Pro بوده است که ۹۸ میلیون بار توسط کاربران در سراسر دنیا دانلود شده است. از بین برنامه‌هایی که داده‌های خود را به ارتش آمریکا می‌فروشند نرم افزارهای Quran و Craigslist نیز دیده می‌شود. گروه تحقیقاتی مادربرد پس از انجام تحقیقات و مصاحبه‌های خود متوجه تلاش آمریکا برای دسترسی به موقعیت مکانی کاربران شد.


بیشتر بخوانید


نحوه دسترسی ارتش آمریکا به داده‌های برنامه‌های مختلف

نحوه دسترسی ارتش آمریکا به داده‌های برنامه‌های مختلف

ارتش آمریکا از دو روش برای دسترس به داده‌های کاربران استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها توسط شرکت X Mode صورت می‌گیرد. این مجموعه داده‌ها را مستقیما از برنامه‌های گوشی‌های هوشمند دریافت می‌کند و سپس به خریدارانی مانند ارتش آمریکا می‌فروشد. آمریکا به صورت جهانی داده موقعیت مکانی افراد را برای اهدافی مانند حملات با پهپاد‌ها استفاده می‌کند.

از آنجایی که کاربران برنامه Muslim Pro تماما مسلمان هستند، ارتش آمریکا از این طریق توانسته جایگاه تمامی آن‌ها را شناسایی کند و برای دسترسی به آن‌ها آماده باشد. بر اساس گزارش‌های شرکت مادربرد اطلاعاتی از جزئیات حملات آمریکا توسط داده‌های این برنامه به کاربران مشخص نشده، اما احتمال می‌رود داده‌های مذکور برای حمله به افرادی در مناطق جنگی خاورمیانه استفاده شده باشد.

این نرم افزار بیش از ۵۰ میلیون بار در گوشی‌های اندرویدی دانلود شده و در مجموع ۹۸ میلیون بار برای تمامی دستگاه‌ها نصب شده است. گفتنی است؛ بسیاری از برنامه‌هایی که داده‌های خود را می‌فروشند به صورت مستقیم با مراکز و سازمان‌هایی مانند ارتش آمریکا ارتباطی نداشته و از اهداف شرکت X Mode مطلع نبوده‌اند. با این وجود داده‌های تمامی کاربران Muslim Pro در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفته است و سازمان مذکور از موقعیت مکانی تمامی آن‌ها مطلع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار