اهدای گوشی تلفن همراه و تبلت به دانش آموزان نیازمند در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، گفت: دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت از سوی معلمان فارس خریداری و به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از ابتدای اسفند پارسال که آموزش‌های حضوری براساس تصمیم مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس تعطیل شد، معلمان استان فارس همراه با سایر معلمان کشور دراقدامی خود جوش و از طریق فضای مجازی درکنار آموزش‌های تلویزیونی مانع از خاموشی چراغ تعلیم وتربیت در کشور شدند.

اما یکی از الزامات آموزش در فضای مجازی داشتن گوشی تلفن همراه و تبلت است تا معلمان بتوانند با دانش آموزان خود ارتباط دوسویه داشته باشند.

با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس دانش آموزان زیادی در استان فارس گوشی تلفن همراه و یا تبلت نداشتند که نیاز آنان از سوی خانواده های این دانش آموزان تامین شد.

اما دانش آموزانی بودند که به علت نداشتن تمکین مالی خانواده، توانایی خرید گوشی و یا تبلت را نداشتند و این مانعی برای برخورداری آن‌ها از آموزش مجازی معلمان  شد.

فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش وپرورش استان فارس، گفت: اقدامات تکمیلی خوبی در کنار آموزش‌های تلویزیونی در استان فارس آغاز شد که از جمله آن می‌توان به تهیه درسنامه‌ شش پایه دوره ابتدایی برای اولین بار درکشور اشاره کرد که در آن مطالب کتب درسی گام به گام و با بیان ساده  از سوی بهترین تیم معلمان استان تهیه شده است.

او، بیان کرد: این درسنامه‌ها به صورت رایگان در اختیار همه ادارات آموزش وپرورش استان قرارداده شد تا در اختیار دانش آموزانی که در مناطق کمتر برخوردار استان بوده واحتمال می‌رود در بهره مندی از آموزش مجازی دارای مشکل هستند قرار گیرد.

اسماعیلی، تصریح کرد:  نیاز است دانش آموزان بتوانند از طریق فضای مجازی نیز با معلمان خود ارتباط برقرار کنند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان فارس، ادامه داد: در این راستا اداره کل آموزش وپرورش فارس اقدام به برگزاری جلسات مستمر با مجموعه‌ برخی دستگاه‌ها دولتی، خیران و نهاد‌های حمایتی که توانایی تهیه گوشی وتبلت برای دانش آموزان نیازمند را دارند کرده است.

او، افزود: امسال در مهرماه با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) پویش شور عاطفه‌ها راه اندازی شد که همه هزینه‌های جمع آوری شده هر سال صرف خرید لوازم التحریر می‌شد  و امسال به خرید گوشی و تلفن همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان اختصاص یافت.

اسماعیلی، اضافه کرد: براساس اعلام مسئولان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان تبلت‌های زیادی خریداری شد که درحال حاضر هر هفته به مرور وارد استان شده و میان دانش آموزان نیازمند شناسایی شده توزیع می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس، اظهار کرد: این اقدامات هرچند توانست بخش زیادی از محرومیت دانش آموزان را کاهش دهد، اما همچنان بخشی از دانش آموزان استان نیازمند گوشی تلفن همراه و تبلت هستند.

او، گفت: در این بین تعدادی ازمعلمان استان فارس نیز در اقدامی خیرخواهانه ودلسوزانه اقدام به تهیه گوشی تلفن همراه وتبلت برای دانش آموزان محروم کردند.

اسماعیلی، بیان کرد: معلمان استان فارسی با هزینه شخصی خود و انجام این اقدام در ایام انتشار  ویروس کرونا، مشق ایثار، فداکاری و انفاق را عملی تدریس کردند و نشان دادند که معلم همچنان الگوی توسعه فرهنگ در جامعه است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس، تصریح کرد: تاکنون بر اساس اعلام آمار مستند از سوی ادارات آموزش وپرورش سراسر استان فارس  ۷۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت از سوی معلمان استان خریداری و  به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

او، ادامه داد: تعداد زیادی از معلمان استان نیز با اهدای مبالغی بخشی از هزینه خرید گوشی تلفن همراه و تبلت را به دانش آموزان پرداخت کرده اند.

اسماعیلی، افزود:  بخشی از این اقدام ایثارگرانه را معلمان استان فارس  به صورت گمنامی انجام داده اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.