امیر ارسلان مطهری؛

حرف زدن از قهرمانی الان اشتباه است

گفتگو با بهترین مهاجم غرب آسیا را از نظر می‌گذرانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود فکری این روز‌ها با یک دغدغه شیرین مواجه است. سرمربی استقلال هم شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته لیگ برتر را در تیم خود دارد و هم مهدی قایدی ملی‌پوش و آماده را. در کنار این‌ها امیرارسلان مطهری هم حضور دارد که در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا با کسب نزدیک به ۵۳ درصد آرا عنوان برترین مهاجم منطقه غرب آسیا را کسب کرد. مهاجمی که در بازی هفته اول استقلال برابر مس رفسنجان گل دوم آبی‌پوشان پایتخت را به ثمر رساند تا از همین ابتدا استارت گلزنی‌های خود را بزند. مطهری درباره انتخاب خود به عنوان مهاجم برتر آسیا از سوی هواداران، چنین نظر داد: «برای هر بازیکنی خوشحال‌کننده است که مردمش به او رأی بدهند و او را قابل بدانند. نظرسنجی با این اختلاف نشان داد که آن‌ها از عملکردم راضی هستند و این باعث افتخار من است. از همه تشکر می‌کنم که رأی دادند و من را به این عنوان رساندند.»


بیشتربخوانید


او درباره اینکه لیگ بیستم را با گلزنی آغاز کرد، گفت: «خدا را شکر می‌کنم که بازی‌هایم در لیگ جدید با گل شروع شد. این موضوع برایم خیلی مهم بود. البته مهم‌تر این است که بتوانم هر روزی که بازی می‌کنم، بیشترین کمک را به تیمم داشته باشم. صددرصد کارم با خداست و من فقط می‌دوم. گلی هم که زدم لطف خدا و زحمت بچه‌ها بود. دعای خیر پدر و مادرم پشتم است و انرژی مثبت هواداران را هم دارم، امیدوارم پاسخ اعتمادشان را بدهم.»

مطهری شادی گل معروفی دارد؛ او پس از گلزنی دست‌هایش را به شکل زدن گیتار در می‌آورد، اما این بار به مس رفسنجان گل زد و به سمت پیراهن شماره ۲ بزرگی که به خاطر زنده‌یاد منصور پورحیدری روی سکوی ورزشگاه آزادی پهن شده بود، رفت. او در این رابطه هم صحبت کرد: «وظیفه خودم می‌دانستم که این کار را انجام دهم. ما باید یاد پیشکسوتان‌مان را زنده نگه داریم. من قبل از بازی هم گفتم که‌ای کاش قدر این بزرگان را زمانی که در جمع ما هستند، بدانیم. از طرفی با خودم گفتم که خانواده آقای پورحیدری هم این بازی را می‌بینند و کاری کنم که یاد ایشان بیشتر زنده شود.»

مطهری درباره اینکه آیا شادی گل گیتاری اش را در بازی‌های بعد هم ادامه می‌دهد، گفت: «هواداران از این شادی گل من خوش‌شان آمده و حالا که اینطور شده من هم این شادی گل را ادامه می‌دهم و تا زمانی که آن‌ها این شادی گل را دوست دارند، نمی‌توانم آن را تغییر دهم.»

اگر مطهری گل قهرمانی استقلال را بزند، آیا شادی گلش همین خواهد بود؟ ارسلان چنین پاسخ داد: «بستگی به شرایط دارد چرا که مسلماً گل قهرمانی خیلی با ارزش است. نمی‌دانم! شاید دورتا دور ورزشگاه گیتار بزنم و شادی کنم.»

مطهری که نیم فصل اول لیگ نوزدهم در ذوب‌آهن بود، ۵ گل برای این تیم به ثمر رساند و با حضور در استقلال هم ۵ گل دیگر زد تا با ۱۰ گل جزو گلزنان برتر لیگ باشد. او در لیگ قهرمانان آسیا هم ۴ گل و در جام حذفی هم یک گل برای آبی‌ها زد تا در مجموع ۲۰ بازی ۱۰ گل برای این تیم زده باشد. او امیدوار است این فصل آقای گل شود: «هر مهاجمی به آقای گلی فکر می‌کند و من هم صددرصد چنین هستم، ولی قبل از آن هدفم این است که بیشترین کمک را به تیمم کنم و برای همین فرقی نمی‌کند که من گل بزنم یا هم‌تیمی‌ام. مهم این است که استقلال ببرد و پرچم این تیم بالا باشد. باید این اتفاق بیفتد. پس برای من، بازیکنان و کادر فنی نتیجه‌گیری تیم از همه چیز مهم‌تر است و بعد از آن دوست دارم آقای گل هم شوم.»

مهاجم ۲۷ ساله استقلال، فصل گذشته در ۹ بازی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد. در این میان صحبت‌هایی مبنی بر ناراحتی او از این موضوع مطرح شد. گرچه در همین بازی‌ها موفق به زدن ۶ گل شد. مطهری درباره اینکه صبر کرده تا مهاجم اصلی شود یا نه چنین توضیح داد: «من تلاشم را می‌کردم در دقایقی که در زمین هستم آن عملکردی را داشته باشم که از من انتظار می‌رود، ولی نمی‌خواستم به بازیکنی مبدل شوم که تعویضی به میدان می‌آید و گل می‌زند. این برای یک فوروارد خیلی بد است. من تجربه این موضوع را در نفت تهران داشتم و زمان آقای منصوریان یک بازی در میان به زمین می‌رفتم و گل می‌زدم. در این شرایط به من تعویض طلایی می‌گفتند، ولی این خیلی جالب نیست. من همیشه به این فکر کرده‌ام که بهترین باشم و هواداران از بازی من لذت ببرند و خودم به هم‌تیمی‌هایم و آن‌ها به من کمک کنند. الان هم به این فکر می‌کنم که مؤثر باشم و هر چه کادر فنی صلاح بدانند تابع آن هستم.» استقلال آخرین بار در لیگ دوازدهم قهرمان شده است.

آیا در این فصل با هدایت فکری دوباره به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد؟ مطهری به این سؤال پاسخ داد: «صحبت از قهرمانی تا هفته آخر اشتباه محض است، چون فوتبال اتفاق‌هایی دارد که ۱۸۰ درجه می‌تواند همه چیز را تغییر دهد، ولی ما تا لحظه آخر تلاش‌مان را می‌کنیم. ما کادر خوب و قوی‌ای متشکل از فکری، مرفاوی، حنیف، آرش برهانی و پرویز مظلومی به عنوان سرپرست داریم. همه نام‌های بزرگی هستند و سعی می‌کنیم بهترین نتایج را بگیریم، اما صحبت از قهرمانی از الان یا وسط فصل درست نیست. می‌خواهیم نتایجی بگیریم که استقلال لایق آن است.»

صمد مرفاوی، آرش برهانی و پرویز مظلومی جزو مهاجمان بزرگ تاریخ استقلال و تیم ملی بوده‌اند. آیا مطهری از آن‌ها برای گلزنی مشورت می‌گیرد؟ او چنین پاسخ داد: «صد‌درصد. من خیلی خوشحالم که در این کادر کسانی هستند که هم‌پست من بوده‌اند و مسلماً کمک می‌گیرم و از صحبت‌های آن‌ها استفاده می‌کنم و یاد می‌گیرم.»

تیم ملی مهاجمان درجه یک و موفقی دارد. در چنین شرایطی مطهری چقدر به حضور در تیم ملی فکر می‌کند: «مسلماً هر بازیکنی دوست دارد به تیم ملی دعوت شود، اما قبل از آن در تیمی که هستی باید بهترین عملکرد را داشته باشی. پس الان من باید تمرکزم را بگذارم که اول استقلال نتیجه بگیرد و در صورت نتیجه گرفتن تیم، بازیکنان ما هم به تیم ملی دعوت می‌شوند. آقای اسکوچیچ خیلی خوب لیگ را رصد می‌کند و بازی‌ها را با دقت می‌بیند و دیدیم که از لیگ هم بازیکن به تیم ملی دعوت کرد و این خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند.»

او درباره بازی هفته دوم استقلال برابر فولاد که جمعه در اهواز برگزار می‌شود هم صحبت کرد: «هر بازی برای ما باید مهم باشد. چون تیم ضعیفی وجود ندارد و همه تیم‌ها در یک سطح هستند. باید تمرکزمان را حفظ کنیم تا در تک‌تک هفته‌ها ۳ امتیاز را بگیریم. چون این ۳ امتیاز‌ها در آخر فصل خیلی به ما کمک می‌کند.»

حس خوب هواداران به مثلث تهاجمی آبی‌ها

مطهری درباره حضور دیاباته، قایدی و خودش که باعث شد استقلال بهترین خط حمله فصل گذشته را داشته باشد و آن‌ها حالا هم کنار هم هستند چنین نظر داد: «من در پست خودم می‌توانم به جای خودم نظر بدهم. هر مهاجمی دوست دارد با بازیکن کناری‌اش راحت باشد. من با مهدی و شیخ خیلی راحت هستم و از حضور در کنار آن‌ها خوشحالم. البته با بقیه هم راحت هستم و نمی‌خواهم خودمان را جدا کنم. اگر گلی می‌زنیم، حاصل زحمت همه است و اگر گلی می‌خوریم، همه مقصریم.» برخی هواداران معتقدند مثلث تهاجمی استقلال با حضور قایدی، دیاباته و مطهری چیزی شبیه مثلث تهاجمی قدرتمند بارسا و رئال مادرید در سال‌های گذشته است. در بارسا لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار مثلث MSN را تشکیل می‌دادند و در رئال هم گرت بیل، کریم بنزما و کریستیانو رونالدو مثلث BBC را ساخته بودند که با اسامی مخفف آن‌ها تشکیل می‌شد. مطهری که طرفدار کهکشانی‌هاست، در این باره گفت: «من یک رئالی هستم، ولی اصلاً نمی‌شود چنین مقایسه‌ای داشت، چون عادت به تعریف ندارم. ضمن اینکه امکانات فوتبال ما و سطحی که فوتبال ما دارد، قابل قیاس با آن‌ها نیست. اما معمولاً مثلث‌های تهاجمی حس خوب و قشنگی به هواداران منتقل می‌کنند. به هر حال گل زدن مهم‌ترین هدف در فوتبال است و بخش زیادی از جذابیت فوتبال به همین موضوع برمی گردد.»

منبع: ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.