صدور سند تک برگ برای بیش از ۱۵۶ هزار هکتار اراضی ملی

رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۵۶ هزار و ۳۴۶ هکتار از اراضی ملی دارای سند تک برگ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی ساورعلیا رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ضمن مهم برشمردن اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی و دولتی گفت: طرح کاداستر (سند تک برگ) جزو تکالیف قانونی است که با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح، اجرای آن مهم‌ترین اولویت مجموعه منابع طبیعی است.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، مساحت ۱۵۶ هزار و ۳۴۶ هکتار از اراضی ملی دارای سند تک برگ شده است.

ساورعلیا گفت: هدف از اجرای طرح کاداستر، تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات از اهداف اصلی این طرح است.

استان گلستان در مجموع ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که از سال ۹۴ تاکنون، ۶۳۶ هزار و ۵۶۰ هکتار دارای سند تک برگی شده است.

همچنین برای ۳۰۴ هزار هکتار دیگر تا پایان سال نقشه‌های رقومی کاداستر تهیه خواهد شد.

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از تهیه نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس دستورالعمل کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت می‌شود و برای محدوده‌های منابع ملی سند تک برگ با مختصات مشخص صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.