تمدید همکاری گواردیولا-سیتی، شاید وقتی دیگر

سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی، فعلا تمایلی برای مذاکره با سران این تیم جهت تمدید قرارداد خود ندارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی گفت: در حال حاضر به دلیل فشردگی برنامه مسابقات داخلی و قاره‌ای تیمش، امکان مذاکره با سران این تیم جهت تمدید قرارداد وجود ندارد.

قرارداد فعلی گواردیولا با منچسترسیتی در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد و هنوز سران این باشگاه نمی‌دانند که آیا او قصد تمدید قرارداد خود را دارد یا خیر.

گواردیولا گفته است هیچ مذاکره‌ای بین او و مسئولان باشگاه بر سر تمدید قرارداد وجود نداشته و تمام تمرکز او روی برنامه شلوغ تیمش است؛ اما وقفه در مسابقات باشگاهی به دلیل برگزاری بازی‌های ملی، فرصتی را برای سرمربی کاتالان سیتی فراهم کرد تا در فاصله ۷ ماه مانده به پایان قرارداد فعلی‌ خود به طور جدی درباره آینده فکر کند.

این فرصت ۲ هفته‌ای، آخرین فرصت گواردیولا بود و تا پایان ماه مارس هرگز چنین فرصتی برای او پیش نخواهد آمد، زیرا سیتی تا آغاز سال ۲۰۲۱ هر هفته حداقل ۲ بازی خواهد داشت.

گواردیولا پنجمین فصل حضور خود در ورزشگاه اتحاد را تجربه می‌کند که طولانی‌ترین دوره مربیگری او در یک باشگاه محسوب می‌شود، او پیش از این چهار فصل در بارسلونا و سه فصل در بایرن مونیخ مربیگری کرده بود.

گرچه گواردیولا هنوز موضع روشنی درباره تمدید قراردادش نگرفته است، اما اخیراً پس از آن که پیشنهاد "ویکتور فونت" کاندیدای ریاست باشگاه بارسلونا برای بازگشت به نیوکمپ را رد کرد، به طور تلویحی گفت که ممکن است مدت بیشتری در اتحاد بماند.

او گفت: من از بودن در اینجا کاملا راضی ام و از اینکه در شهر منچستر هستم خوشحالم و امیدوارم بتوانم این فصل کار خوبی انجام دهم تا مدت بیشتری اینجا بمانم. 

حتی اگر قرارداد گواردیولا تمدید شود، او آن را فقط به مدت ۱۲ ماه دیگر تمدید خواهد کرد. او دوست ندارد که جایگزین کسانی مانند "سر الکس فرگوسن" و "آرسن ونگر" شود که بیش از ۲ دهه در منچستر یونایتد و آرسنال مربیگری کرده‌اند.

سیتی سال گذشته با ۱۸ امتیاز کمتر از لیورپول، در لیگ برتر دوم شد و امسال هم نیمی از بازی‌های خود را نتوانسته ببرد و فعلاً در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد که بدترین شروع فصل برای گواردیولا بوده است.

گواردیولا تاکید دارد که نامشخص بودن آینده او، تاثیری بر عملکرد تیم ندارد و مصدومیت و بیماری بازیکنان و کمبود مسابقات پیش‌فصل همگی باعث شده است که تیمش در چند هفته آغازین فصل به مشکل بربخورد.

در صورتی که گواردیولا تصمیم بگیرد که در پایان این فصل، همکاری خود را با سیتی به پایان برساند؛ این تیم چند گزینه را برای جایگزینی درنظر دارد، "یولیان ناگلزمن" سرمربی "لایپزیگ" و" پوچتینو" سرمربی سابق "تاتنهام" از نامزد‌های بالقوه هستند.

اما گواردیولا اولویت اصلی سران سیتی است، زیرا این مربی ۴۹ ساله، موفق‌ترین مربی باشگاه بوده است که در ۴ سال حضور خود در اتحاد با این تیم، ۲ بار قهرمان لیگ برتر و ۴ بار قهرمان جام‌های مختلف شده است. هر چند او در لیگ قهرمانان نتوانسته است این تیم را به فراتر از یک چهارم نهایی برساند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.