راه اندازی مرکز مشاوره رایگان در خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: قرار است در کانون بانوان خرمشهر مرکزی برای مشاور خانواده راه اندازی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،امروز نشست شورای فرهنگ عمومی با دو دستور بررسی مصوبات نشست پیشین و بحث طلاق در سالن شهید دورقی فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد.

محمد حیدری فرماندار خرمشهر در این نشست گفت: هر ساله از سوی وزارت کشور اعتبارات مستقلی برای مسائل اجتماعی اختصاص داده می شود و پارسال اعتبار قابل توجهی به استان خوزستان تعلق گرفت اما خرمشهر به خاطر نداشتن برنامه در این حوزه سهمی در جذب اعتبارات نداشت.

او افزود:  باید طرح جامع آسیب های اجتماعی شهرستان خرمشهر تدوین تا برای استانداری خوزستان و وزارت کشور ارسال شود.

راه اندازی مرکز مشاوره رایگان  در خرمشهر

فرماندار خرمشهر  از راه اندازی مرکز مشاوره رایگان در خرمشهر خبر داد و گفت: قرار است در کانون بانوان خرمشهر مرکزی برای مشاور خانواده راه اندازی  شود  تا بتوان خدمات مشاوره ای به صورت رایگان به مردم خرمشهر ارائه کرد.

لزوم التزام مواکب به تبعیت بر احکام و قانون

فرماندار خرمشهر در ادامه بر لزوم التزام مواکب به تبعیت بر احکام و قانون تاکید کرد و گفت: خرمشهر در حوزه مواکب خوب عمل کرده است اما برخی مواکب با آسیب هایی مواجه هستند و از جمله این موارد این است که بعضی مواکب خود را از هر نوع قانون و حکم می دانند و این عمل نکردن به الزامات باعث مشکلاتی شده است .

او افزود:  هیئت های مذهبی باید نظم دار شوند و بدانند که باید در چهارچوب احکام و مقررات دولت اسلامی عمل کنند تا محلی را که باید به عنوان مبلغ دین باشد به یک تهدید تبدیل شوند.

حیدری یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی را برطرف کردن مشکلات مواکب دانست و افزود: این مشکلات باید در قالب ساماندهی و توسط اتاق فکرهای اندیشه ورز رفع شوند.

افزایش آمار طلاق در خرمشهر

لیلا هفت جوش رئیس اداره بهزیستی خرمشهر نیز آماری از میزان موارد طلاق تحت پوشش این نهاد ارائه کرد و گفت: ۳ هزار و ۳۲۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی خرمشهر قرار دارند که از این موارد ۹۴۵ نفر زنان مطلقه هستند.

او عمده علل طلاق در امسال را خیانت و بیکاری اعلام کرد و گفت: بیشترین علل طلاق در شش ماهه امسال حدود ۹۰ درصد مرتبط به خیانت بوده که به عواملی از جمله تاثیر فضای مجازی، کم رنگ شدن ارزش ها، خشونت، بی احترامی میان زوجین، دخالت والدین و بستگان، فقر و مسائل اقتصادی، اعتیاد، مشکلات فرهنگی و کمبود مهارت‌های زندگی مربوط بوده است.

حجت الاسلام رضا متوسل رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر نیزگفت: در خرمشهر ۱۶۲ هیئت مذهبی شناسنامه دار و ۵۳ تکیه و موکب ساماندهی شده است.

او همچنین از الزام ۳۰ درصد از مواکب به داشتن روحانی مشاور خبر داد.

مشارکت مسئولان در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی

حجت الاسلام محمد جواد عادل پور امام جمعه خرمشهر بر لزوم مشارکت مسئولان در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی شورایی قانون گذار است و حضور افراد تصمیم گیر و موثر در ادارات الزامی است، اما برای کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی اگر کارشناسان به جای مسئول هم حضور داشته باشد ایرادی ندارد، زیرا از کارگروه انتظار خروجی می‌رود و تنها حل مشکل مد نظر است.

او مقتل خوانی مردم عرب خوزستان را یکی از عزاداری‌های سنتی و قابل تبدیل شدن به میراث ناملموس دانست و گفت: مقتل خوانی به زبان عربی در مناطق عربی خوزستان بحث ویژه‌ای است و این قابلیت را دارد که به عنوان میراث ناملموس ثبت شود و سایر عزاداری‌های سنتی حتی اگر به عنوان یک میراث فرهنگی ثبت نشوند باید مورد حمایت قرار گیرند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: اگر از عزاداری‌های سنتی حمایت نشود ممکن است آسیب بینند و دست خوش تغییرات شوند.

او در ادامه خواستار تغییر نوع نذورات شد و اظهار کرد: عمده نذورات مردم خرمشهر در بحث خوراک است که باید به سمت تامین دیگر نیاز‌ها همچون کتاب، تجهیزات کامپیوتری و ورزش نیز سوق داده شود و واعظان و مساجد می‌توانند نقش موثری در این رابطه داشته باشند.

او در رابطه با بحث طلاق نیز گفت: در بحث طلاق باید کار زیادی انجام شود و برای شروع نیاز به گردآوری آمار است.

تهیه آمار پنج سال گذشته طلاق شهرستان، ارائه آمار سالیانه طلاق به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و پاییش مناطق از نظر طلاق و بررسی علل و عوامل و ارائه برنامه سالیانه برای کاهش تدریجی آمار طلاق و ایجاد مراکز مشاوره از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.