اجرای طرح‌های عمران شهری در آبادان‌ وخرمشهر

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند روند اجرای طرح‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در منطقه آزاد اروند را با کیفیت مناسب ارزیابی کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند روز سه‌شنبه گفت: با توجه به ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء تفاهم نامه همکاری بین این قرارگاه و سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه فضاهای شهری در آبادان و خرمشهر منعقد شد و این طرح ها در مناطقی از آبادان آغاز شده و در حال اجرا است.

او با اشاره به کمبود اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در منطقه آزاد اروند گفت:براساس تفاهم نامه منعقد شده چند قطعه زمین در شهرستان آبادان در ازای اجرای طرح‌های عمرانی، زیرساختی و خدماتی با این قرارگاه تهاتر می‌شود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اجرای این طرح امری مرسوم و قانونی در کشور است افزود:تهاتر در سایر نقاط کشور از جمله منطقه آزاد کیش، تهران و سایر استان‌ها اجرا شده است که نتیجه آن پیشرفت و آبادی مناطق یاد شده بود.

شمخانی بیان کرد: طبق تفاهم نامه در فاز نخست اعتباری بالغ بر یکهزار و  ۶۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی و اصلاح طرح‌های در دست اجرای آبادان در نظر گرفته شده است.

او گفت: فاز اول این پروژه شامل زیرسازی و روسازی آسفالت در فاز یک و چهار کوی ذوالفقاری، اصلاح شبکه فاضلاب، احداث پیاده رو و اجرای زیرسازی و روسازی آسفالت در مناطق ۲ و چهار آمیرآباد و علوانیه، ارتقا سطح کیفی معابر شهری و فضای عمومی همچنین ترمیم و بهسازی آسفالت‌ آسیب دیده خیابان‌های شهری آبادان است.

شمخانی گفت: پس از اجرای زیرساخت‌های لازم از جمله تاسیسات آبرسانی، فاضلاب ، گازکشی و آسفالت خیابان‌ها و معابر ، هیچ دستگاه اجرایی در مدت پنج تا ۱۰ سال حق حفاری در مناطق مذکور را نخواهد داشت.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برخی در فضای مجازی به نوع قرارداد سازمان منطقه آزاد اروند با قرارگاه خاتم الانبیاء انتقاد کرده اند در صورتی که اراضی واگذار شده به این قرارگاه در راستای تفاهم نامه منعقد شده، سرمایه‌ای برای منطقه و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستند.

او با اعلام اینکه برای تامین هزینه‌ اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در آبادان و خرمشهر به روش تهاتر عمل می شود همان گونه که سایر شهرها به تهاتر روی آورده‌اند اظهار داشت: به طور مثال در راستای تهاتر فی مابین بخشی از منطقه تانکفارم آبادان که اکنون نخاله‌دانی است به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار می شود که این زمین بعد از ارزش افزوده با قیمت روز به این قرارگاه واگذار خواهد شد.

شمخانی گفت:منطقه آزاد اروند برای عمران و آبادانی آبادان و خرمشهر با سپاه پاسداران که آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی است معامله کرده است، قرارگاه خاتم الانبیا در هر نقطه از کشور که کار کرده سربلند بوده، این قرارگاه بهره‌برداری مفیدی برای زمین‌های تهاتر شده خواهد داشت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.