مدیرکل انتقال خون کردستان خبر داد:

تامین ۱۰۰ درصدی نیاز خونی مراکز درمانی کردستان

کریمیان گفت: ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی در کردستان به خون تامین شده است و حتی به چند استان نیز محموله‌های خونی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: ۲ مرکز اهدا خون در شهرستان‌های سنندج و سقز در کردستان فعال هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون عملکرد موفقی در پاسخگویی به مراجعان داشته‌اند.

او اعلام کرد: در مرکز انتقال خون سنندج از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۶۷ نفر مراجعه کننده داشتیم که ۱۱ هزار و ۷۱۴ نفر موفق به اهدا خون شدند.

کریمیان افزود: از این تعداد ۸۹۶ بانوی کردستانی خون خود را اهدا کرده‌اند و یک‌هزار و ۹۱۸ نفر هم برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان به وضعیت اهدای خون در مرکز سقز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز در این مرکز پنج هزار و ۵۳۶ نفر مراجعه کننده داشتیم که چهار هزار و ۸۰۵ نفر موفق به اهدا خون شدند.

کریمیان افزود: در مرکز سقز هم ۴۱۶ نفر از بانوان در این مدت خون اهدا کرده‌اند و ۳۹۴ نفر نیز برای اولین بار این اقدام خداپسندانه را انجام داده‌اند.

او اعلام کرد: خوشبختانه در سایه این مشارکت گسترده مردم نوع دوست کردستان شاهد تأمین ۱۰۰ درصدی خون مورد نیاز ۲۰ مرکز درمانی استان هستیم.

کریمیان اعلام کرد: ذخیره منابع خونی استان کردستان و مشارکت کردستانی‌ها در این امر خداپسندانه رضایت بخش بوده و بر اساس تفاهم نامه‌های منعقده با سازمان انتقال خون کشور و استان‌های مختلف شاهد ارسال محموله‌های خونی به ۲ استان خوزستان و سیستان و بلوچستان بودیم و به صورت موردی نیز به استان‌های همجوار همچون کرمانشاه ارسالی داشته‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.