دمنوش‌های شگفت انگیز برای تقویت ایمنی بدن

دمنوش‌های گیاهی دارای اثر‌های درمانی فوق العاده‌ای برای کمک به حفظ سلامت افراد و مقابله با برخی بیماری‌ها هستند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری افغانستان, چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی در سال‌های اخیر پرطرفدار شده‌اند؛ البته این محبوبیت بی‌دلیل هم نیست.

دمنوش‌ها در مبارزه با سرطان، بیماری قلبی و دیابت مؤثر هستند. نکته مثبت دیگر اینکه، کافئین کمتری نسبت به چای یا قهوه دارند. بنابراین، بد نیست مدتی را به نوشیدن آن‌ها بپردازید.

۱- دمنوش آویشن

دم نوش آویشن می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات مفید باشد چراکه  آویشن  به خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌اش معروف است، آویشن می‌تواند شما در مقابل بسیاری از بیماری ها مانند چاقی، بی خوابی، تب، سرماخوردگی و سرفه، فشار عضلانی و حتی گرفتگی‌های قاعدگی کمک کند. زیرا این چای سرشار از ویتامین‌های C، A، مس، آهن، منگنز، پتاسیم و فسفر است.

۲- دمنوش بابونه

بابونه به معنای واقعی کلمه آرامبخش است. با نوشیدن فقط یک فنجان از این چای گیاهی قبل از خواب با تمام مشکلات مربوط به خواب خداحافظی کنید.علاوه بر آن بابونه برای بهبود هضم غذا، سرماخوردگی و سرفه و حتی برای التهابات خفیف دهان نیز توصیه می‌شود.


دمنوش گیاهی

۳-دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر برای مشکلات تنفسی، تب و همچنین زخم‌ها و بریدگی‌ها تاثیرگذار است و بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش اسطوخودوس قبل از خواب است، زیرا اثر تسکین‌دهنده روی بدن دارد.

۴- دمنوش گیاهی بادرنجبویه

این گیاه را می‌توانید در آشپزخانه پرورش بدهید. بادرنجبویه دارای خواصی است که به سرکوب بسیاری از بیماری های فصل زمستان  مفید باشد همچنین به کودکان کمک می کند تا کابوس نبینند .


بیشتر بخوانید


۵-دمنوش زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص گوارشی شناخته شده‌است. چای زنجبیل در مهار حالت تهوع، استفراغ و ناراحتی معده مفید است. این دمنوش گیاهی معمولاً در فصل زمستان برای جلوگیری از آنفولانزا توصیه می‌شود.

۶-دمنوش رزهیپ

دمنوش رزهیپ منبع بسیار غنی ویتامین C و دارای خاصیت سم زدایی عالی است. این گیاه توانایی مبارزه با التهاب را دارد و به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، کمک می‌کند تا از شر چربی شکم خلاص شوند.علاوه بر آن ، این چای می‌تواند به شما در مبارزه با پیری پوست هم کمک کند.

۷-دمنوش هل

نوشیدن دمنوش هل برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. همچنین، برای حفظ گردش خون مناسب و سلامت قلب، مبارزه با بوی بد دهان و دور نگه داشتن مشکلات دهان و دندان نیز کمک می‌کند. دمنوش هل درخشش خاصی به پوست شما می‌بخشد و می‌تواند به عنوان نوشیدنی سم زدا نیز استفاده شود.دمنوش

۸- دمنوش قاصدک

دمنوش قاصدک با افزایش ادرار، سیستم بدن را پاک می‌کند. علاوه بر آن فشار خون را کاهش می‌دهد، بینایی را بهبود می‌بخشد، برای درمان کمبود آهن شناخته شده است. کسانی که از ورم مفاصل رنج می‌برند نیز این چای را می‌نوشند، زیرا به کاهش تورم کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار