فاکس نیوز: ترامپ به دنبال حمله به ایران نبوده است

شبکه فاکس نیوز به نقل از برخی منابع اعلام کرد ترامپ درخواست حمله به ایران را نداشته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از برخی منابع در کاخ سفید اعلام کرد ترامپ درخواست اطلاع از گزینه‌های حمله به ایران را نداده است.

این شبکه در ادامه به نقل از این منابع گفت: مشاور امنیت ملی درخواست ارائه چنین گزینه‌هایی (برای حمله به ایران) را داده؛ اما ترامپ به آن تمایل نشان نداده است.

گفتنی است در حالی فاکس نیوز به نقل از این منابع چنین خبری را منتشر کرده که پیشتر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده بود؛ اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته و به وی هشدار دادهند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخورد‌های جدی تر، آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او را فراهم سازد.

نیویورک تایمز در این گزارش اختصاصی نوشته بود که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا، «ژنرال مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «کریستوفر سی میلر» وزیرموقت دفاع همگی به ترامپ هشدار دادند که از فکر چنین حمله‌ای بیرون بیاید؛ چرا که چنین اقدامی می‌تواند منجر به پدید آمدن برخورد‌های نظامی گسترده، آن هم تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری وی شود.

دونالد ترامپ که در انتخابات اخیر، در برابر رقیب دموکرات خود شکست خود، تنها ۶۵ روز دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت. او از زمان شکست در انتخابات تاکنون چند تغییر عمده در وزارت دفاع انجام داده که از جمله آن می‌توان به برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع و معاونان او اشاره کرد.

پس از رخدادها، رسانه‌های آمریکایی این برکناری را همسو با تمایل آقای ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و افغانستان ارزیابی کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار