اهدای خون تأثیری بر کاهش ایمنی بدن ندارد

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: اهدای خون تأثیری بر کاهش ایمنی بدن ندارد و پایگاه‌های خون‌گیری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

اهدای خون تأثیری بر کاهش ایمنی بدن نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، با اشاره بر اینکه سازمان انتقال خون سالم‌ترین مرکز برای مراجعه مردم است، گفت: افرادی که برای اهدای خون به این مراکز مراجعه می‌کنند سالم‌ترین افراد هستند چراکه علائم اولیه کرونا را ندارند و هیچ دارویی مصرف نمی‌کنند.

ا. افزود: تمامی نکات ایمنی و شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی همکاران ما در این مرکز رعایت شده و از ازدحام جمعیت جلوگیری به‌عمل آمده، تخت و سایر امکانات مراکز اهدای خون نیز به‌صورت مرتب ضدعفونی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان عنوان کرد: کرونا از طریق وسایل خون‌گیری به‌هیچ وجه منتقل نمی‌شود چراکه این وسایل استریل هستند بنابراین مردم نباید برای اهدای خون واهمه‌ای داشته باشند.

محمدی با اشاره به اینکه وضعیت اهدای خون در استان همدان مناسب است و در حال حاضر مشکلی در زمینه تأمین خون نداریم، افزود: گر چه از ابتدای سال تاکنون با کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون مواجه بودیم، اما خوشبختانه علاوه بر اینکه نیاز استان تأمین شده، بیش از سه هزار واحد خون نیز به استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گیلان ارسال شده است.

او از اهدای ۱۸ هزار واحد خون در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه واحد‌های سیار دریافت خون در ایام کرونا حذف شده است و همچنین مردم نیز کمتر به این مرکز مراجعه کرده‌اند با کاهش ۱۰ درصدی خون‌گیری مواجه شده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: با توجه به اینکه در ایام کرونایی جراحی‌های غیر اورژانسی کاهش پیدا کرده است بنابراین نیاز به خون در بیمارستان‌ها کمتر شده و ما در زمینه ذخیره خون مشکلی نداریم.

محمدی بیان کرد: درصورتی‌که وضعیت قرنطینه‌ای شدیدتر شود و نیاز به اهدای خون وجود داشته باشد فراخوان داده و از اهداکنندگان مستمر در گروه بسیج خواهران و برادران دعوت به‌عمل آمده تا در امر پسندیده اهدای خون شرکت کنند.

اودر پایان به مردم توصیه کرد: تنها برای انجام کار‌های ضروری از منزل خارج شوند، اهدای خون را نیز جزئی از کار‌های ضروری و مهم خود قلمداد کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار