گوترش از گروه ۲۰ خواست موعد بازپرداخت بدهی کشور‌ها را به تعویق بیندازد

دبیرکل سازمان ملل در آستانه برگزاری نشست گروه ۲۰ از سران کشور‌های این گروه خواست به علت شیوع کرونا، موعد بازپرداخت بدهی کشور‌های در حال توسعه را تا پایان سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد از سران کشور‌های گروه ۲۰ که در پایان هفته جاری در نشست مجازی به میزبانی عربستان سعودی شرکت می‌کنند خواست در مقابله با همه گیری ویروس کرونا تدابیر جسورانه و جدی‌تری اتخاذ کنند.

او در پیامی اعلام کرد: گروه بیست می‌داند که هم اکنون به کاهش بیشتری از حجم بدهی‌ها نیاز است و شایسته است که که این گروه آرمان خواهی خود را به نمایش بگذارد و تدابیر جسورانه تری را اتخاذ کند تا کشور‌های در حال توسعه بتوانند به طور مؤثر با بحران کرونا مقابله کنند و از تبدیل شدن رکود جهانی به کساد جهانی در این کشور‌ها جلوگیری کند.

گوترش افزود: در زمانی که همه با این بحران بی سابقه مقابله می‌کنند، جهان بیش از پیش به رهبری یکپارچه در تلاش برای پاسخ دادن به این بحران و رهایی و بهبود یافتن از آن به بهترین شکل ممکن دارند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: همه گیری کرونا زنگ خطری برای تمام سران جهان است که می‌گوید چند دستگی یعنی قراردادن همه در معرض خطر و پیشگیری یعنی فراهم کردن سرمایه و نجات دادن جان‌ها.

او در این نامه خطاب به سران گروه ۲۰ هشدار داد که بحران کنونی می‌تواند ۱۱۵ میلیون فرد دیگر را به فقر شدید دچار کند و گرسنگی مطلق برای بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان ایجاد کند.

آنتونیو گوترش تعلیق بدهی کشور‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ و افزایش فراگیری این مسئله برای کشور‌هایی با درآمد متوسط که از بحران کرونا رنج می‌رند و نیازمند بخشودگی در طول سال میلادی آینده هستند را خواستارشد.

او از سران گروه ۲۰ خواست شکافی که در فراهم کردن ۲۸ میلیارد دلار برای تسریع در روند دستیابی به دارو‌های ویژه مقابله با کووید-۱۹ است را کاهش دهند.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: در زمانی که واکسن‌های آزمایشی ویروس کرونا در حال به دست آوردن تأییدیه‌های نهایی برای فروش است، ما باید در مقابل هرگونه برخورد ملی با توزیع واکسن مقابله کنیم.

دبیرکل سازمان ملل در پایان نامه خود از سران گروه ۲۰ خواست که سرمایه گذاری در زمینه تنوع بیولوژیکی، اقدامات آب و هوایی و بازسازی اکوسیستم را افزایش دهند.

نشست سران گروه ۲۰ به صورت آنلاین و مجازی به میزبانی عربستان سعودی در زمان مقرر یعنی در روز‌های ۲۱ و ۲۲ نوامبر (۱و ۲ آذر) به ریاست این کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این نشست روی محافظت از جان انسان‌ها و احیای رشد جهانی و شناخت آسیب پذیری ناشی از همه گیری کرونا برای عبور از این بحران و بهبود هرچه بهتر مبتلایان از طریق شناخت ضعف‌های درمانی و افزایش مقاومت بدن در طولانی مدت متمرکز خواهد بود. همچنین برای تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای استفاده از فرصت‌های قرن بیست و یکم برای همه مردم جهان و ساخت افقی جدید تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار