۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان یزدی اعطا شد

معاون اشتغال کمیته امداد یزد گفت: در هفت‌ماهه نخست سال بیش از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و امدادی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیر زین‌العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌ و کار و اشتغال پایدار است.

او ادامه داد: کمیته امداد استان یزد در هفت‌ماهه امسال هزار و۵۳۳ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد کرده است.

زین‌العابدین قمی افزود: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق محروم از جمله رویکرد‌های این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه ۱۶۷ مورد از تسهیلات پرداختی مذکور برای توسعه و تکمیل طرح‌های اشتغال زایی بوده است، گفت: ۸۱ درصد وام اعطایی در بخش خودکفایی، ۱۸ درصد توان‌افزایی و یک درصد کارانگیزی پرداخت شده است.

زین‌العابدین قمی افزود: کارآفرینان یزدی، فعالان کسب ‌و کار و دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌ها را از طریق سامانه "مزیت سنجی شغلی" کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir ارسال کنند.

او در پایان اضافه کرد: در این سامانه مزیت سنجی و اولویت‌بندی کسب‌وکار‌های موجود در هر شهرستان بر مبنای یک روش تحقیق انجام‌شده است، در این روش تحقیق، یک شناسنامه برای هر شهرستان و یک شناسنامه برای هر کسب‌وکار در رسته‌های شغلی مختلف همچون صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات تدوین‌شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.