مهاباد از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان، این شهرستان در وضعیت هشدار یا نارنجی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  آقا زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی  نشان دهنده بهتر شدن اوضاع نیست بلکه بهتر یا بدتر شدن شرایط این بیماری، به رفتار مردم  بستگی دارد و در صورت عدم رعایت هشدارها، مهاباد می‌تواند دوباره به وضعیت قرمز بازگردد.

آقازاده ادامه داد: شهروندان باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در تداوم این روند کاهشی با کادر درمانی و ستاد پیشگیری از کرونا همکاری و تعامل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در شبانه روز گذشته  ۲۶۷ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی شدند که ارومیه با ۸۹، خوی با ۵۲ و مهاباد با ۲۳ بیمار جدید، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشتند.


بیشتر بخوانید

  • تاخت و تاز بی رحمانه کرونا در مهاباد/ شمار جان باختگان به ۲۳۹ نفر افزایش یافت

  • شناسایی ۳۱ بیمار کرونایی جدید در مهاباد


آقازاده با اشاره به اینکه موج سوم کرونا بسیار گسترده‌تر است، افزود: ۲۷ بیمار کرونایی هم در همین مدت جان خود را از دست دادند و ۲۲ نفر هم مربوط به روز‌های قبل بوده که نتایج آن تازه مشخص شده است.

او از مردم خواست با رعایت دستورات بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، پرهیز از حضور در مهمانی و تجمعات و شست و شوی منظم دست‌ها ضمن حفظ سلامت خود تیم‌های بهداشتی و درمانی را یاری رسانند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.