حاجی بابایی در صحن علنی:

مجلس با اصلاح ساختار بودجه به دنبال شفافیت منابع و هزینه‌هاست

رئیس کمیسیون برنامه مجلس گفت: شفافیت منابع و هزینه‌ها هدف مجلس از اصلاح ساختار بودجه است، لذا هر کس که از بودجه پولی را دریافت می‌کند باید شناسه داشته باشد.

مجلس با اصلاح ساختار بودجه به دنبال شفافیت منابع و هزینه هاستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ گفت: قرار ما این است که همه چیز در کشور روشن و شفاف شود و هر کس که یک ریال بودجه از دولت دریافت می‌کند با شناسه دریافت کند. بانک مرکزی باید نظارت کند، بانک‌های عامل باید حمایت کنند و وزارتخانه‌ها نیز باید کمک کنند تا هر پولی که از بودجه عمومی کشور به هر کسی پرداخت می‌شود، با شناسه باشد و این کار در راستای شفافیت است.

وی افزود: ما با سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کاری نداریم، اصلاح ساختار به معنی شفاف کردن منابع و هزینه هاست، در حال حاضر کسانی هستند که از کمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی و چند نهاد حمایتی دیگر پول دریافت می‌کنند؛ باید مشخص شود که این افراد از چه نهاد‌هایی پول دریافت می‌کنند و این شفافیت در راستای اصلاح ساختار بودجه است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه گفت: در صورت مغایرت جزء سوم بند الف ماده واحد طرح کلی احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ با اصل ۱۱۰ قانون اساسی، شورای نگهبان مخالفت خواهد کرد، بنابراین تاکید کمیسیون بر این بند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار