در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هیئت دولت امروز در بیست و هشتمین روز از آبان ماه با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد و وزرای دولت همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

ابتدا در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در دنیای سیاست نقد، تضارب آرا و اعلام نظر اشکال ندارد، اما نباید واقعیت‌های جهان را منحرف کنیم و به خورد مردم بدهیم. نباید جنایت آمریکا را لاپوشانی کنیم و بگوییم مثلا دولت فلان کرده است.

او در ادامه تاکید کرد: به دلیل اوج گیری کرونا در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت پذیری اجتماعی هستیم در این مرحله جدید، شهر‌های قرمز به حالت تعطیل و شهر‌های نارنجی به حالت نیمه تعطیل درمی‌آیند. (بیشتر بخوانید)

در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

تهران از هفته آینده تعطیل است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از هفته آینده تهران قرمز و تعطیل است و تعداد اعضای دولت بیش از ۱۵ نفر نمی‌تواند باشد بنابراین ما با این شرایط بودجه را بررسی می‌کنیم. (بیشتر بخوانید)

در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دولت تائید شد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در هیئت دولت در میان اصحاب رسانه گف: امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد که ما از شنبه کار تبصره‌ها را آغاز کنیم و قبل از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کنیم؛ در این لایحه قیمت دلار بین ۱۱هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است. (بیشتر بخوانید)

در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

روند مشکلات «شاد» نزولی است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: کسانی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌توانند شهادت دهند که هنوز مشکلات وجود دارد، ولی روند مشکلات نزولی است.

او یادآور شد: امروز بیش از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز و تقریبا همه معلمان و مدیران در «شاد» فعال هستند و امیدوارم این مشکلات به تدریح برطرف شود. (بیشتر بخوانید)

در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه هیئت دولت در میان اصحاب رسانه اظهار کرد: آن‌هایی که می‌خواهند درباره بازار سرمایه اظهار نظر کنند باید بیشتر با رعایت جوانب این کار را بکنند. سهامداران حقیقی خیلی دقت کنند و بسیاری از مباحث را در تحلیل‌های خود قرار دهند، یعنی اگر فردی یک اظهار نظری درباره بازار کرد، آن را به صورت خام نپذیرند بلکه آن را تحلیل کنند. اگر این روند جلو برود ما فکر می‌کنیم شرایط بهتری را برای بازار خواهیم داشت. (بیشتر بخوانید)

در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

دولت با طرح‌های گره‌گشا مخالفتی ندارد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: دولت از طرح‌های نمایندگان که مشکلی از مشکلات مردم رفع کند حمایت می‌کند و با طرح‌های گره‌گشا مخالفتی ندارد.

او تصریح کرد: شورای نگهبان نیز قبلا نظر داده است که طرح‌های خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی در مجلس قابل ارائه نیستند، بنابراین مخالفت دولت با این طرح از این دو منظر است و شورای نگهبان هم به همین جهت طرح را به مجلس برگرداند. (بیشتر بخوانید)

در حیاط دولت بیست و هشتم آبان چه گذشت؟

تمامی فعالیت‌های هنری تعطیل است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی چاپخانه‌ها و وضعیت رسانه‌های مکتوب، اظهار کرد: در محدودیت‌های دو هفته آینده، چاپخانه‌ها جزو گروه یک حساب شدند بنابراین فعالیت خودشان را خواهند داشت و طبیعتا روزنامه‌ها و کار‌هایی که با حوزه چاپ سروکار دارند مشکلی نخواهند داشت. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار