چاقی در کمین ۲۱ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: چاقی، سلامت ۲۱ درصد از دانش آموزان دوره‌ های مختلف تحصیلی را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: چاقی سلامت ۲۱ درصد از دانش آموزان دوره‌ های مختلف تحصیلی را در معرض خطر قرار داده است از این رو کنترل وزن آن‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ های زمینه‌ ای الزامی است.

او با اشاره به اجرای طرح کوچ در استان اظهار کرد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌ های زمینه‌ای در مدارس اجرا می‌ شود.

واقعی با بیان این مطلب که در دهه‌ های اخیر بیماری‌ های زمینه‌ ای از قبیل مشکلات قلبی، عروقی به شدت افزایش یافته است؛ عنوان کرد: با توجه به رونق زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع، تغییرات سریعی در الگوی غذایی و سبک زندگی جوامع بشری ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تصریح کرد: آمار‌ های مختلف نشان می‌ دهد که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان به عنوان عامل خطر و زمینه ساز بیماری‌ هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و مشکلات  قلبی، عروقی است و این وضعیت به مرز هشدار رسیده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که کلاس‌ های درس دانش آموزان با نیاز‌ های ویژه استان به صورت حضوری برگزارمی شود، از شهرداران خواست تا با مشارکت در تأمین ۵۰ درصد از هزینه‌ی ایاب و ذهاب این افراد یاری رسان خادمین نظام تعلیم و تربیت در این خطه باشند.

او با اشاره به نیاز مبرم مدارس به رایانه جهت تولید محتوای آموزش الکترونیک و کمک به تدریس معلمان در فضای مجازی، تصریح کرد: ضروری است در این برهه حساس شورای آموزش و پرورش به کمک فرایند یاددهی و یادگیری آمده و در صورت امکان اعتباراتی جهت تأمین این لوازم در اختیار اداره کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان قرار گیرد.

واقعی، از اجرای طرح تحولی «مدرسه خوانا» در استان خبر داد و افزود: در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین از ابتدای سال تحصیلی جاری، طرح تحولی مدرسه خوانا در ۱۰ درصد مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان اجرایی می‌ شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نبود خودروی مناسب جهت بازدید از مدارس روستایی و عشایری مناطق صعب العبور را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش؛ در شهرستان‌ ها و مناطق استان برشمرد.

به گفته‌ ی واقعی، اخذ مبلغ ۵۰ هزار تومان برای تطبیق کارنامه‌ های دوره‌ های مختلف تحصیلی از دانش آموزان و طلاب یکی از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.