آغاز پایش و ارزیابی چهاردهه پروژه آبخیزداری در شهرستان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرای برنامه پایش و ارزیابی پروژه‌های آبخیزداری طی چهار دهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان سمنان از دهه ۶۰ آغاز شده و هدف آن کنترل سیل، ذخیره نزولات آسمانی، مدیریت منابع آب، کنترل فرسایش و رسوب است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: پروژه‌های آبخیزداری در قالب طرح‌های مطالعاتی در حوزه‌های آبخیز جام و آبخوری، زرتل، چاشتخوران و شهرک صنعتی سمنان اجرا شده و در حال اجراست.

منطمی بیان کرد: در مجموع طی چهار دهه گذشته ۱۲۳ سازه در حوزه‌های آبخیز شهرستان شامل ۵۲ سازه تورکینست، ۱۱ بند خاکی و ۵۰ مورد سنگ وملات احداث گردیده که اغلب بند‌های تورکینست در دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ اجرا شده که نیازمند مرمت و خالی کردن حجم مخزن است که در اجرای این طرح پایش از کلیه سازه‌ها بازدید می‌گردد و با توجه به اینکه در فصل بارش‌های پاییزه و زمستانه قرار داریم هدف این پایش بررسی و شناسایی سازه‌های نیاز به مرمت و بازسازی است که سازه‌ها بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در ادامه افزود: از ۵۰ سازه سنگ و ملات احداث شده ۴۰ سازه آن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث گردید و ظرفیت مناسب برای کاهش سیل‌ها و نفوذ پذیری را دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار