مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خبر داد؛

اجرای طرح سیار "پیک کتاب" در قم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از اجرای طرح سیار "پیک کتاب" در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: امسال به علت شرایط خاص کرونا و مسائل و مشکلات خاص آن، رفت و آمد خانواده‌ها و بچه‌ها به کتاب‌فروشی‌ها و به خصوص مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بسیار کم شد، به‌طوری که در حال حاضر به جهت پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس، عملاً ما در مجموعه کانون مراجعاتی نداریم.

او افزود: بر این اساس، در هفته کتاب قرار گذاشتیم که این بار ما به سراغ بچه‌ها برویم و به همین خاطر در کانون پرورش فکری با اجرای طرح "پیک کتاب" که آغاز آن هم زمان با شروع هفته کتاب و کتاب‌خوانی است کتاب‌ها را به شکل حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دست برخی اعضای فعال کانون در زمینه کتابخوانی می‌رسانیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: در واقع در قالب اجرای این طرح به نشانی بچه‌ها مراجعه می کنیم و ضمن احوالپرسی از آن‌ها، کتاب‌های مدنظر را به دست‌شان می‌رسانیم.

حجتی اظهار کرد: امیدواریم که زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا علاوه بر هفته کتاب که این حرکت به شکل نمادین در آن اجرا می‌شود، در دیگر ایام سال نیز بتوانیم کتاب‌ها را به دست بچه‌ها به شکل امانی برسانیم و لااقل تا زمان وجود ویروس کرونا این کار را تداوم ببخشیم.

او اضافه کرد: طرح پیک کتاب به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز مجموعه دنیای کتاب در قم اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم عنوان کرد: همچنین یک روز در همین هفته طرح پیک کتاب در یکی از روستا‌های استان برگزار می‌شود که این برنامه در قالب طرح سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

حجتی همچنین با اشاره به اجرای برنامه قصه شب در محل دنیای کتاب، افزود: این برنامه در طول هفته کتاب و کتابخوانی از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود که طی آن هر روز یکی از مربیان کانون به‌صورت زنده برای کودکان و نوجوانان قصه‌گویی می‌کند و این برنامه از صفحات مجازی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دنیای کتاب و پیک امید به شکل زنده برای مخاطبان پخش می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار