همزمان با افتتاح ۱۰ طرح فرودگاهی کشور ۲ طرح توسعه فرودگاه بین المللی شاهرود هم با دستور رییس جمهور و بصورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  روز پنجشنبه ۱۰ طرح فرودگاهی کشور در پنج استان بصورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.

۲ طرح فرودگاه شاهرود شامل افزایش طول باند و توسعه ساختمان ترمینال بود که برای اجرای آن‌ها یکهزار و ۱۸۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که باند فرودگاه شاهرود به میزان ۲۶۰ متر و عرض۶۰ به مساحت ۱۵هزارو ۶۰۰ مترمربع افزایش یافت.

همچنین توسعه و بهسازی ترمینال به مساحت سه هزار متر مربع انجام شده که افزایش سرانه پذیرش مسافر را تا ۴۰۰ هزارتن افزایش می‌دهد.

فرودگاه شاهرود حدود ۲۸ سال پیش در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.

سال ۱۳۶۷ برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان‌های پایانه مسافری، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.

اواخر سال ۱۳۸۰ با فرود اولین هواپیمای مسافری، بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.

این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال ۱۳۸۶ باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

فرودگاه ۷۲۰ هکتاری شاهرود یکی از معدود فرودگاه‌های مردمی کشور است که تعدادشان به اندازه انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. کمک‌های اهالی این شهر در قالب «کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود»، سال هاست به شکل‌های گوناگون از تلاش برای تداوم پرواز‌ها تا اجرای طرح‌های عمرانی و کمک به توسعه فرودگاه، انجام می‌شود.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: فرودگاه ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.