رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛

موج سواری شیادان بر روی دیوار مجازی

رئیس پلیس فتای قم در خصوص کلاهبرداری با شیوه پرداخت بیعانه در سایت‌های واسط فروشگاهی نظیر دیوار به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای استان قم  اظهار کرد: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و ... برای خرید و فروش کالا‌های مختلف دست‌دوم، افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری با ترفند‌های مختلف می‌کنند.


او افزود: مجرمان سایبری با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه‌انگیز اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا به هیچ عنوان به این‌گونه آگهی‌ها اعتماد نکنید و حتی‌الامکان از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آن‌ها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.


رئیس پلیس فتای استان قم ادامه داد: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن و نشانی خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد، اما این تصور اشتباه است، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.


موالی ادامه داد: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست‌دوم و بی‌کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق می دهند  و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌کنند.


رئیس پلیس فتای استان قم توصیه کرد: از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه کالا اجتناب کنید.


سرهنگ موالی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط پلیس فتا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.