لزوم پیگیری ثبت جهانی روستای کندوان

فرماندار شهرستان اسکو جدیت و اهتمام بیشتر در پیگیری ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در نشست کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اسکو با قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته سازمان میراث فرهنگی در خصوص ثبت جهانی کندوان، خواستار اهتمام جدی و تسریع در رفع موانع موجود این پرونده شد و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد ثبت این اثر فاخر و منحصر به فرد باشیم.

او با انتقاد از تعریف ۳ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری برای شهرستان اسکو گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تاریخی و طبیعی است و تمامی روستا‌های شهرستان قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارا هستند.

او افزود: باید ضمن برنامه ریزی لازم برای افزایش تعداد روستاها، اقدامات لازم برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این روستا‌ها انجام شود.

او گفت: شهرستان اسکو به خاطر جاذبه‌های فروان طبیعی و تاریخی مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و در راستای تحقق شعار سال و دستیابی به رونق اقتصادی و اشتغال پایدار باید با حرکت بر محور برنامه و استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در این بخش اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد از تدوین نشدن فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: بخش خصوصی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعددی است و تدوین کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان ، جذب سرمایه گذار و ارائه بسته‌های تشویقی، می‌تواند بستر توسعه و بهره مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی را در راستای ارتقای زیر ساخت‌های گردشگری و رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم کند.

روستای کندوان در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو و ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد و تنها روستای صخره‌ای در جهان است که در حال حاضر در آن سکونت می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار