دو حفاری غیرمجاز در دامغان نافرجام ماند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: با دستگیری هشت حفار ۲ فقره حفاری غیر مجاز برای کشف اشیای عتیقه در جنوب و شمال دامغان ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از کشف ۲ فقره حفاری غیر مجاز در روستا‌های مناطق جنوب و شمال دامغان خبر داد و گفت: برخی افراد سودجو با وسوسه گنج‌یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند.

او با اشاره به دستگیری حفاران غیر مجاز در مناطقی از شمال دامغان، اظهار داشت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان و کمین‌های شبانه نامحسوس، ۶ نفر در حین حفاری شبانه شناسایی و دستگیر شدند.

قاسمی ادامه داد: براساس گزارش مردمی از روستای برم دامغان مبنی بر رفت و آمد افراد مشکوک درتپه‌های تاریخی واقع در جنوب شهرستان، نیرو‌های یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی شهرستان دامغان با حضور به موقع در منطقه موفق به شناسایی ۲ حفار غیرمجاز شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال فرهنگی‌تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار