حمام‌های تاریخی شبستر مرمت می‌شوند

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از مرمت حمام‌های تاریخی شبستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از پیشبرد پروژه‌های مرمتی حمام‌های تاریخی شهرستان شبستر در پی انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه مابین اداره‌کل استان آذربایجان شرقی ، فرمانداری، شهرداری و انجمن خیران میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

 حمزه زاده گفت: این تفاهم نامه در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی از ابنیه تاریخی شهرستان شبستر منعقد شده است که مرمت، حفاظت و احیای حمام‌های تاریخی شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اهداف این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه با هدف آسیب شناسی، استحکام بخشی، تعمیر، مرمت، احیا و بهره برداری از حمام‌های تاریخی شهرستان از جمله حمام‌های ثبت ملی شده، دوقلو و دانشوری منعقد شده است.

حمزه زاده افزود: اعتبار این تفاهم‌نامه به مدت سه سال از تاریخ امضا و مبادله آن خواهد بود که در صورت نیاز و تایید طرفین تمدید می‌شود.

او گفت: پس از حفاظت، مرمت و احیای حمام‌های تاریخی شهرستان شبستر، در راستای بهره برداری مناسب از این ابنیه تاریخی، کاربری فرهنگی و گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی استان تعریف و توسط شهرداری شبستر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

حمزه زاده با اشاره به حمایت و تلاش‌های مستمر انجمن خیران میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان شبستر در راستای صیانت از مواریث تاریخی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان، گفت: انجمن خیران میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان شبستر نخستین انجمن خیران استان است که همواره در راستای اهداف صیانتی این اداره کل تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار