برگزاری نشست ساز و کار مشاغل خانگی در کازرون

نشست آموزشی آشنایی با ساز و کار‌های راه‌اندازی مشاغل خانگی در کازرون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون، در نشست آموزشی آشنایی با سازوکار‌های راه‌اندازی مشاغل خانگی گفت: درکازرون حوزه‌های متعددی مانند صنایع‌دستی، تولیدات و فرآوری‌های متعدد حوزه‌های کشاورزی و دامی در کنار موارد بیشمار دیگری از گذشته‌های دور تا به امروز وجود داشته است.

فاضل نیا، تصریح کرد: در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توان علاوه بر بسترسازی برای کاهش مشکل اشتغال، از ظرفیت‌های منطقه و توسعه محلی نیز بهره گرفت.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های این طرح می‌تواند امکان مناسبی را برای کارآفرینی دانشجویان و اعضا خانواده کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به دنبال داشته باشد.

او، برپایی این نشست را گامی عملیاتی برای هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌های مختلف برشمرد و افزود: دانشجویان و سایر متقاضیان  می توانند از سهمیه در نظر گرفته شده برای دانشگاه سلمان فارسی کازرون استفاده کنند.

تمامی خدمات طرح، رایگان است

 ایمان والی مدیر جهاد دانشگاهی شهرستان کازرون، اضافه کرد:  طرح  ملی توسعه مشاغل خانگی پس از تصویب مجلس، در ۳۱ استان کشور اجرا شد و از تعداد ۵۴ هزار سهمیه، ۳ هزار سهمیه به استان فارس و ۳۰۰ سهمیه به شهرستان کازرون اختصاص داده شد  و تمام مراحل این طرح شامل ثبت‌نام، آموزش، مشاوره و خرید تضمینی محصول می‌شود که به صورت رایگان است.

او، اظهارکرد: نبود نیاز متقاضی به مدرک مهارتی، ارزیابی و استعدادسنجی متقاضی قبل از ورود به طرح، ارائه آموزش‌های کاربردی، اتصال به بازار، آشنایی متقاضی با نیاز بازار، کمک به متقاضی برای تولید استاندارد و برندسازی، کمک به فروش محصولات در بازارچه‌های مختلف  از جمله مزایای این طرح است که در تمام مراحل، افراد متخصص و مشاوران در کنار متقاضیان قرار دارند.

والی، تاکید کرد: تمامی متقاضیانی که سن آن‌ها حداقل ۱۸ سال باشد و بیمه کارفرمایی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی inhb.ir برای کسب آموزش در شهرستان خود، ثبت‌نام اولیه را انجام داده و با بهره مندی از خدمات مشاوره تخصصی  به کلاس‌های آموزشی ارجاع داده می‌شوند که پس از اتمام کلاس‌های آموزشی، متقاضیان به سمت تولید هدایت شده و در نهایت  محصولات آن‌ها به صورت تضمینی خریداری می شود.

این نشست آموزشی، به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت غیرحضوری و با استفاده از بسترهای مجازی، برنامه adobe connect و پخش زنده اینستاگرام دانشگاه سلمان فارسی کازرون  برگزار شد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار