لزوم شناسایی مناطق و مکان‌های حادثه خیز برای مقابله با سیلاب احتمالی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام هماهنگی بین‌دستگاهی در این استان از آمادگی برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی در روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست فوری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به انجام هماهنگی بین دستگاهی در این استان از آمادگی برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی در روز‌های آینده خبر داد.

او افزود: بارندگی و سیلاب‌های بهار پارسال اگر چه باعث ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمات به مردم در برخی نقاط استان شد و خسارت بسیاری به بخش‌های زیرساختی و عمرانی استان وارد کرد، اما همراه با تجربیات بسیاری بود.


بیشتر بخوانید


نظری با اشاره به خشکسالی‌های یک دهه اخیر استان، وقوع بارش‌های موثر را یکی از نیاز‌های استان در شرایط کنونی دانست و گفت: با این وجود ممکن است بارش‌ها در برخی مقاطع سیلابی باشد و علاوه‌بر اینکه می‌تواند در بهبود ذخایر و منابع آبی استان موثر باشد با خسارت‌هایی همراه می‌شود که با هماهنگی بین دستگاهی باید تا می‌توان از شدت این خسارت‌ها کاست.

او اضافه کرد: در همین راستا شناسایی مناطق و مکان‌های حادثه‌خیز استان باید در اولویت کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرد تا به دنبال آن برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتر برای رویارویی با حوادث طبیعی بیش از پیش ایجاد شود.

نظری ادامه داد: مدیران و کارشناسان در انجام امور محوله و وظایف سازمانی خود از بخشی‌نگری دوری کنند و تعامل و همکاری را اساس کار خود قرار دهند.

او، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مستمر به مردم در خصوص شرایط جوی و وضعیت جاده‌های استان به ویژه در فصل بارندگی و سرما را امری ضروری و مهم دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان با بهره‌گیری از ظرفیت فضای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.