در جلسه ستاد مقابله با کرونای آستارا مطرح شد؛

۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا/ احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی

در حال حاضر ۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا بستری هستند و احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین احمدی، رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا روز گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان گفت: در حال حاضر ۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند و پروسه درمانی در این شهرستان به طور کاملا مدیریت شده انجام می‌گیرد.

او افزود: انجام عمل‌های غیرضروری در بیمارستان حذف شده و پذیرش بیماران اورژانسی مادران باردار و بیماران مبتلا به کرونا به طور عادی در جریان است و PCR کرونا برای افراد سالمند، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به صلاحدید پزشک کاملا رایگان است.

فرید بصیری مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان گفت: متأسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آستارا با کاهش ۶۰ درصدی از ۹۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

او افزود: امروز همه ۲۱۰ تخت فعال و اضافی بیمارستان شهید بهشتی آستارا در بخش‌های جراحی و داخلی با بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده و احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی برای پذیرش بیماران جدید در این شهرستان وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: متأسفانه در چند روز گذشته ما جوان ۳۲ ساله‌ای را بر اثر کرونا از دست دادیم و برای نمونه یک خانواده ۷ نفره بستری در بیمارستان داریم و امروز تمام تخت‌های icu ما پر است.

بصیری مقدم با بیان اینکه خوشبختانه از لحاظ تأمین دارو در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، تصریح کرد: نبود متخصص عفونی و کمبود نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده و من نگران هفته‌های آتی برای آستارا هستم.

عباس صابر، فرماندار شهرستان آستارا در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت رعایت مردم و کاهش میزان بستری‌ها باعث عدم بسته شدن اصناف می‌شود، گفت: هر چه میزان شیوع کرونا در آستارا به سمت وضعیت سفید برود، فعالیت‌های اصناف وضعیت عادی را به خود می‌گیرد.

او با اشاره به چگونگی محدودیت تردد در این شهرستان بیان کرد: این تردد‌ها صرفا دوربین محور است و مردم خودشان باید با توجه به دستور العمل شرایط سه گانه بیماری رفتار کنند.

فرماندار آستارا اظهار داشت: فراهم سازی بستر‌های لازم برای دولت الکترونیک و حداقل سازی حضور مراجعه کننده‌ها به ادارات باید به طور جدی پیگیری شود و مدیران این مسئله را در اولویت قرار دهند.

صابر ادامه داد: هیچ مدیری به بهانه دورکاری کارکنان، حق کم کاری و عدم خدمت رسانی به مردم را ندارد و همه مکلف به حضور با تمام توان در صحنه هستند.

او تصریح کرد: متأسفانه اکثر بستری‌های امروز در بیمارستان شهرستان آستارا خانوادگی بوده و بر اثر انجام دورهمی‌های خانوادگی است و این موارد باید به حداقل ممکن برسد.

سرهنگ فردین عباس زاده، جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان گفت: در این قرارگاه کمیته آموزش، منابع انسانی، نظارت و پایش، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و حمایت از نیازمندان تعریف شده است.

او با بیان اینکه مرحله دوم غربالگری توسط این قرارگاه در روز‌های آینده در آستارا آغاز می‌شود، افزود: این غربالگری با شناسایی افراد مبتلا میزان گسترش بیماری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.