شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه، امکان پذیر است

اگر شما یک ایده عالی و موفقیت آمیز برای شروع یک کسب و کار دارید، می‌توانید بدون داشتن سرمایه اولیه کار خود را شروع کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیکاری جوانان، داستانی تکراری که امروزه اکثر جوانان به دامش افتاده اند و با دل بستن به مدرک تحصیلی شان منتظرند تا کار به سراغشان بیاید.

در پاسخ به این سوال که چرا در این شرایط بیکاری، خودشان برای شروع یک کار پیش‌قدم نمی‌شوند با پاسخ تکراری «سرمایه‌ای برای شروع کار نداریم»، مواجه می‌شویم؛ در حالی که داشتن یک سرمایه هنگفت شرط اصلی برای موفقیت و شروع یک کسب و کار نخواهد بود. اما افراد بسیار زیادی هستند که توانسته اند با کمترین امکانات، موفقیت های بزرگی را کسب کنند.

یکی از هزاران افرادی که در کشورمان توانسته با غلبه بر سختی ها افتخارات بزرگی را برای کشور ثبت کند، احسان بهروزی است.

احسان بهروزی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه بدون سرمایه هم می‌‌توان موفق شد، اظهار کرد: من در یکی از روستاهای مراغه و در یک خانواده کشاورز متولد شدم  و از همان کودکی علاقه بسیار زیادی به  کارهای الکترونیکی داشتم.امکانات کمی در روستای ما وجود داشت اما با این حال دست از علاقه ام نکشیدم و سعی کردم  با تعمیر وسایل الکترونیکی مانند رادیو در کنار کسب تجربه،  از این کار در آمد داشته باشم.

این فعال فناور افزود: علاقه ام به حوزه الکترونیک سبب شد تابرای ادامه تحصیل رشته الکترونیک را انتخاب کنم.  بعد از اینکه برای تحصیل در رشته الکترونیک وارد هنرستان شدم برخلاف دیگر دانش آموزان تنها به مطالب کتب درسی اکتفا نکردم و در زنگ‌های تفریح بر روی دستگاه و تجهیزات موجود در کارگاه هنرستان کار می‌کردم تا تجربه کسب کنم. کسب این تجربه‌ها در دوره دانشگاه بسیار به من کمک کرد تا به کمک اطلاعات و پشتکاری که در زمینه تعمیر وسایل الکترونیکی داشتم توسط یکی از اساتید دانشگاه به یک شرکت صنعتی برای تعمیر دستگاهی که چندین سال دچار مشکل شده  بود، معرفی شوم.

بهروزی گفت: در کنار تعمیر آن دستگاه توانستم دستگاه‌های جدیدی را برای شرکت طراحی کنم و از این طریق کسب درآمد داشته باشم.

او ادامه داد: رمز موفقیت من این بود که هیچگاه منتظر نبودم که کار سراغم بیاید بلکه معتقدم کسی که تا درجه دکتری تحصیل می‌کند باید خودش شروع کننده یک کسب و کار باشد، اما متاسفانه جوانان ما منتظر این هستند تا کار به سراغشان بیاید و در شرکت‌ها استخدام شوند.

این فعال فناور بیان کرد: برای رسیدن به موفقیت اعتماد به نفس، علم به روز و تلاش لازم است، اما متاسفانه امروزه بسیاری از جوانان ما بر این باورند که برای شروع هر کاری باید سرمایه زیادی داشت در حالی که این تفکر کاملاً اشتباه است. من به عنوان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان و با ثبت بیش از ۳۰ اختراع، نمونه شخصی هستم که از صفر برای رسیدن به موفقیت شروع کرده و هیچگاه از تلاش دست نکشیده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: یکی دیگر از مشکلات جوانان ما مدرک گرایی است؛ آن‌ها بر این باورند که فقط با داشتن یک مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر بدون هیچ تلاش و کسب تجربه در رشته تحصیلی شان می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند، اما نکته اصلی اینجاست که دانشگاه علوم پایه و ابتدایی را آموزش می‌دهد و این خود دانشجویان هستند که باید در کنار درس خواندن به دنبال کسب تجربه و مهارت باشند.

او بیان کرد: معتقدم که شروع یک کار با سرمایه کم و یا بدون سرمایه بسیار سخت است، اما غیر ممکن نخواهد بود و تنها با پشتکار و کسب تجربه می‌توان به موفقیت‌های بزرگی رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
منم 4 سال کار کردم بدون خرج کردن که کارم رو گسترش بدم و تو این بیکاری کار درست کنم...خونواده میگن مگه چیکارکردی...
آخرین اخبار