آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی از امروز/ همه آنچه درباره محدودیت‌ها باید بدانید

از امروز محدودیت‌های شدید کرونایی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز آغاز شده است تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «محدودیت‌های جدید کرونایی»، نسخه جدید ستاد مقابله با کرونا برای مقابله با قاتلی نامرئی، قاتلی سریالی که هر روز حدود ۴۸۰ قربانی می‌گیرد و سیاه‌ترین پاییز قرن را برایمان رقم زده است، پاییزی که به جای برگ‌ها بیشتر ریزش هموطنان را به چشمان می‌آورد و داغی بر دلهایمان به جا می‌گذارد. تازه اگر آمار‌های های واقعی نه علمی را در نظر بگیریم شمار قربانیان کووید ۱۹ به ۲ برابر هم خواهد رسید و بر اساس پیش بینی‌ها احتمال دو برابر شدن فوتی‌ها تا ۲ هفته آینده وجود دارد.

این میزان آمار بالای مرگ و میر در کشور وضعیت قرمز یا حتی بهتر بگوییم وضعیت سیاهی را رقم زده است، تا جایی که بسیاری در فضای مجازی #وضعیت_قرمز را راه انداختند.

در هفته‌های اخیر متخصصان و بسیاری مسئولان خواستار تعطیلی کشور شدند تا با قطع زنجیره انتقال بیماری بتوان آمار ابتلا و مرگ و میر را کاهش داد، همچنین کادر درمان که هشت ماه است در خط مقدم میدان با قاتل نامرئی تا پای جان می‌جنگد، فرصتی برای استراحت پیدا کند و بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود.

به دنبال درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا را از اول آذرماه کلید زد که این طرح شامل اعمال محدودیت‌های کرونایی در طبقه بندی‌های مختلف می‌شود.

تقسیم بندی شهر‌ها به سه رنگ

در طرح جامع مدیریت بیماری کرونا که از امروز اول آذرماه کلید می‌خورد، شهر‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، بر این اساس در شهر‌های زرد به ازای هرصد هزار نفر روزانه ۴ بیمار با تست مثبت کرونا، در شهر‌های نارنجی روزانه ۶ بیمار مثبت کرونا به ازای هر صدهزار نفر و در شهر‌های قرمز به ازای هرصد هزار نفر ۱۰ بیمار مثبت کرونایی بستری می‌شوند.

بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه در شهر‌های قرمز مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴، در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ و در شهر‌های زرد مشاغل گروه ۴ تعطیل هستند.

مشاغلی که تعطیل نیستند

بنابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا از اول آذرماه مشاغل ضروری در همه شهر‌ها فعال هستند و بدون تعطیلی فعالیت می‌کنند.

کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافرِ برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی، حمل و نقل عمومی درون شهری، دارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته مشاغلی هستند که تعطیل نمی‌شوند.

همچنین مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فرآورده‌های نانوایی)، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و دارو‌های سنتی، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتور‌های ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)، رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها از جمله مشاغلی هستند که از فردا تعطیل نیستند.

محدودیت‌های شدید کرونایی از امروز

جزییات ممنوعیت ورود و خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی؛ شاغلان در کارخانه‌های خارج شهر نگران نباشند

همچنین در طرح جامع و هوشمند مدیریت بیماری کرونا از اول آذر ماه محدودیت تردد بین شهری اعمال می‌شود.

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به جزییات ممنوعیت ورود و خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی اظهار کرد:‌ورود افراد غیربومی به شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است. به این ترتیب افرادی که ساکن شهر نارنجی یا قرمز نیستند نمی‌توانند به این شهر‌ها وارد شوند. از سوی دیگر کسانی که ساکن شهر‌های قرمز و نارنجی هستند اجازه ورود به سایر شهر‌ها را ندارند. یعنی می‌توانند از شهر خود خارج شوند، اما اجازه ورود به سایر شهر‌ها را ندارند. این تدبیر با این هدف در نظر گرفته شده که بعضاً برخی افراد مشاغل تولیدی در اطراف شهر‌ها دارند. به این ترتیب این افراد می‌توانند برای حاضر شدن در محل کار خود از شهر خارج شوند، اما قطعا افراد به قصد سفر نمی‌توانند از شهر‌های نارنجی و قرمز خارج شوند.

وی ادامه داد: برای مثال افراد غیربومی نمی‌توانند به شهر تهران وارد شوند و اگر به هر طریقی وارد این شهر شوند خودرو‌های غیربومی هر ۲۴ ساعت که مشاهده شوند در صورت نارنجی بودن شهر ۵۰۰ هزار تومان و در صورت قرمز بودن شهر یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. در ادامه این مثال اگر افراد بومی داخل تهران به عنوان یک شهر قرمز اجازه ورود به هیچ شهر دیگری ندارند، اما تردد در کنارگذر شهر‌ها برای تردد عبوری باز گذاشته شده و مشکلی نخواهند داشت و در این طرح استان البرز و تهران یکی در نظر گرفته شده اند.

ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۵ بامداد در شهر‌های قرمز

افزون بر تردد بین شهری در داخل شهر‌ها نیز در ساعاتی از شب محدودیت تردد اعمال شده است تا افراد اقدام به برگزاری مهمانی و دورهمی نکنند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ۵۱ درصد مبتلایان به کرونا در آبان ماه به علت مهمانی‌های خانوادگی بوده است، تاکید کرد: برای جلوگیری از تجمع‌های خانگی از ساعت ۹ شب محدودیت تردد در نظر گرفته شده است که با تهمیدات اندیشیده شده مانند استفاده افراد از وسایل نقلیه عمومی و با همکاری یک دیگر باید باعث کاهش انتقال ویروس کرونا شویم.

ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۵ بامداد روز بعد در شهر‌های دارای رنگ بندی قرمز اعمال خواهد شد و این ممنوعیت با هدف جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده و مدیریت اجرای دقیق و درست آن نیز بر عهده‌ی فرمانداران شهرستان‌های استان است.

مشاغل ضروری می‌توانند ضمن هماهنگی با فرمانداری‌های هر شهرستان نسبت به اخذ مجوز و برگه‌ی تردد اقدام کنند.

نحوه تردد مشاغل ضروری بعد از ساعت ۲۱

رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزیر کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم این موضوع را رعایت کنند، اما بخشی در حدود ۴۰ درصد وجود دارند که در دستگاه‌های اجرایی و شیفت دوم فعالیت می‌کنند که باید شماره پلاک نیرو‌های خود را به پلیس اعلام کنند و اگر این کار تا روز شنبه محقق نشد تا اخذ جریمه نیز این فرصت را دارند که این پلاک‌ها را به پلیس اعلام کنند.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: درحال حاضر سازوکار نحوه تردد مشاغل ضروری بعد از ساعت ۲۱ در دست اجراست، در مصوبه ستادملی مدیریت کرونا عنوان شده است، افرادی که در مشاغل ضروری فعالیت می‌کنند و ضرورت تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را دارند باید تایید فرمانداری داشته باشند. در حال احصا هستیم که چه دستگاه‌هایی و چه تعداد خودرو در این بخش جای می‌گیرد که اعلام کنیم با ارائه کارت شناسایی و یا اگر جریمه شدند راهکاری برای رفع جریمه‌ها فراهم کنیم، چون هنوز طرح اجرا نشده، باید طراحی مناسب انجام دهیم و ممکن است مدل‌های دیگری پیاده شود.

نحوه مراجعه به مراکز درمانی بعد از ساعات ۲۱

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا گفت: در این ساعات کلیه ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

هشدار پلیس درباره سامانه‌های جعلی صدور مجور تردد

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان «ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا» هشدار داد و گفت: با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت‌های جدید مسافرت و تردد‌های درون شهری و برون شهری و نظارت‌های خاص اعلام شده و هم چنین استثنا قائل شدن برای خودرو‌های حوزه حمل و نقل عمومی و صاحبان مشاغل فوریتی و امدادی خاص، متأسفانه مجرمان سایبری از این وضعیت و موقعیت پیش آمده، قصد سوء استفاده دارند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با راه اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه با عنوان " ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا " اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز و دریافت پول‌های هنگفت از حساب شهروندان؛ با هدایت طعمه‌های خود به صفحات فیشینگ می‌کنند.

پاشایی با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودرو‌های دارای مجوز قانونی تردد صرفا از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر صورت می‌پذیرد، از هموطنان درخواست کرد با عدم توجه به تبلیغات فریبنده که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی صورت می‌پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و سامانه که عناوین مشابهی دارند، خودداری کنند.

 محدودیت‌های شدید کرونایی

وضعیت حضور کارگران و کارمندان در ادارات

براساس ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی ادارات و سازمان‌های مستقر در شهر‌های دارای رنگ بندی قرمز یک سوم در شهر‌های دارای رنگ بندی نارنجی ۵۰ درصد و در شهر‌های دارای رنگ بندی زرد نیز دو سوم کارکنان در محل کار خود حضور داشته و مابقی کارکنان به صورت دور کاری انجام وظیفه خواهند کرد.

ذوالفقاری گفت: برای کارکنانی که در شرایط ضروری باید در محل کار خود حضور داشته باشند نسبت به سایر کارکنان باید امتیازاتی در نظر گرفته شود. به ویژه زمانی که این موضوع طولانی باشد. دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید تفاوتی‌هایی میان این کارکنان در نظر بگیرند. تبعیض میان نیرو‌های شرکتی، استخدامی و خدماتی بی‌تردید نقض مقررات است و با این موارد برخورد خواهد شد. این طرح رئیس و مرئوس، کارمند رسمی و قراردادی ندارد و باید برای همه یکسان و برابر دستورالعمل‌ها اجرایی شود. قطعا اجرای بدون تبعیض این طرح بین گروه‌های مختلف به جد در دستور کار باید باشد.

شرکت‌های خصوصی تعطیل هستند؟

ذوالفقاری درخصوص فعالیت شرکت‌های خصوصی گفت: این شرکت‌ها در دو بخش تقسیم‌بندی شده‌اند نخست شرکت‌هایی که با مشاغلی در وضعیت زرد و نارنجی فعالیت دارند، در ارتباط هستند که فعالیت آن‌ها مانعی ندارد و بخش دیگر شرکت‌هایی هستند که مراجعه‌کننده دارند که در وضعیت نارنجی و قرمز بسته خواهند بود. البته شرکت‌هایی که متصل به تولیدی‌ها و مشاغل گروه سطح یک هستند از لحاظ فعالیت مشکلی نخواهند داشت. به این ترتیب شرکت‌هایی که در بخش بازرگانی هستند، می‌توانند فعالیت کنند.

چگونگی اجرای ممنوعیت سفر برای کرونایی‌ها

رحمانی فضلی گفت:‌در مواردی بیش از ۶۰-۷۰ درصد موارد که باید در قرنطینه یا در منزل می‌بودند، اقامت نداشتند و با افراد مختلف در مکان‌های مختلف ارتباط داشته و به بخش‌های مختلف جامعه رفت و آمد داشتند که همه این ارتباطات و رفت و آمد‌ها و تردد‌ها می‌تواند در شیوع بیماری بسیار موثر باشد.

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در محدودیت‌های جدید، بحث حمل و نقل و تردد به صورت هدفمند بررسی می‌شود، گفت: بر این اساس افرادی که تست‌شان مثبت شود، به طور هوشمند اطلاعات‌شان از طریق سامانه‌ها به مراکز حمل و نقل و تردد کشور منتقل می‌شود. اکنون شرکت‌های قطار این کار را انجام داده و سیستم‌هایشان را تطبیق دادند و شش الی هفت شرکت هواپیمایی هم این اقدام را انجام دادند.

وی افزود: در این راستا، مسافری که چه در مرحله صدور بلیت است و چه زمانی که دارد سوار قطار یا هواپیما می‌شود، اگر تستش مثبت باشد، از سوار شدنش ممانعت می‌شود.

وزیر ارتباطات هم در پیام توییتری نوشت: با همکاری وزارت بهداشت تمام مسافران هواپیما و قطار بین شهری رصد می‌شوند و از جا به جایی افراد مبتلا جلوگیری می‌شود و چند مبتلا هم روز جمعه از فرودگاه بازگردانده شدند و اتوبوس‌های بین شهری روز سه شنبه به سامانه متصل خواهند شد

سخنگوی وزارت بهداشت درباره تاکسی‌های اینترنتی گفت: در تاکسی‌های اینترنتی نیز به این صورت است که راننده‌ای که تستش مثبت بوده تا ۱۴ روز چراغ این راننده قرمز می‌ماند و این راننده طی این ۱۴ روز نمی‌تواند مسافر بگیرد.

سفر با حمل و نقل عمومی مجاز است

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا درخصوص انجام سفر‌ها با پرواز‌های داخلی، خارجی، قطار و اتوبوس گفت: به طور کلی حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر مجاز است. البته باید دستورالعمل‌ها و ضوابط تعیین شده وزارت بهداشت رعایت شود و در این راستا نظارت وزارت راه نیز وجود خواهد داشت. براساس آنچه در سامانه ماسک محقق شده مدیریت هوشمند انجام می‌شود به این ترتیب که فردی که تست پی‌سی‌آر آن مثبت شده در سیستم بهداشت و درمان اطلاعاتش ثبت می‌شود و از طریق سامانه ماسک ردیابی خواهد شد و اگر سفر داشته باشد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان روی فیش تلفن همراه، تلفن ثابت یا پلاک خودروی وی جریمه اعمال می‌شود و با پیامک نیز به وی اطلاع داده خواهد شد.

کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری شد

در تمام مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به صورت کاملا غیرحضوری و در بستر سامانه‌های مشخص شده در وزارت آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری بوده و هیچ مرکز آموزشی حق برگزاری کلاس‌های حضوری تحت هیچ شرایطی را ندارد.

محدودیت کرونایی

اعمال محدودیت در برگزاری جلسات، مراسم و نمایشگاه‌ها

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره اعمال محدودیت برای برگزاری جلسات اظهار کرد: ماموریت‌های غیرضروری نباید صورت گیرد. کلیه جلسات اگر در فضای سربسته باشد حتما باید الزام رعایت فاصله چهار متر افراد انجام شود. همچنین شش بار گردش هوا در هر ساعت برای فضای بسته باید انجام شود و حداکثر افراد شرکت‌کننده در جلسات شهر‌های زرد ۳۰ نفر، شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و شهر‌های قرمز ۱۵ نفر باشد.

آیین‌های فرهنگی، اجتماعی، نماز جمعه، مراسم‌های آئینی و مذهبی تعطیل هستند همچنین برگزاری هرگونه نمایشگاه (عمومی، تخصصی و بین المللی) در همه وضعیت‌ها (زرد، نارنجی و قرمز)، تا عادی شدن شرایط ممنوع است.

لیگ‌های ورزشی تعطیل نیستند

فدراسیون‌های ورزشی به تولید و پخش مجموعه‌های "ورزش در خانه" از طریق صداوسیما و فضای مجازی و ایجاد شور و نشاط بین خانواده‌ها اقدام و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی لیگ‌های مختلف را برگزار تا فضای شادابی برای مردم در منزل فراهم گردد.

۲- فدراسیون‌های ورزشی با استفاده از ستارگان ورزش کشور و قهرمانان و پهلوانان ورزشی نسبت به اعلام توصیه‌ها و تبیین شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام و ضمن انتشار در فضای مجازی، در اختیار صداوسیما و رسانه‌های کشور قرار دهند.

نحوه حمایت از اصناف در تعطیلات کرونایی؛ چک‌ها برگشت نمی‌خورد

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با باز بودن بانک‌ها و بورس و اعلام تعطیلی مغازه‌ها در گروه‌های دو، سه و چهار در شهر‌های قرمز تکلیف چک‌ها و کرایه مغازه‌ها چه خواهد شد، گفت: راه‌حل اینکه چک آن‌ها به اجرا گذاشته نشود بانک‌ها تعطیل نیست، زیرا که باید خدمات ضروری به مردم ارائه کنند.

از سوی دیگر تمام دفاتر شرکت‌هایی که با مشاغل گروه یک فعالیت دارند باز بودن آن‌ها مشکلی ندارد. البته همه این موارد باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد. با هماهنگی وزارت صمت و اتاق اصناف بسته حمایتی لازم جمع‌بندی و به ستاد ملی اعلام شده است. در این بسته بیمه، چک‌ها و... به عنوان بسته حمایتی برای دوران اعمال محدودیت‌ها به ستاد اعلام شده که هر مقدار از آن به تصویب برسد اجرایی خواهد شد.

ادامه محدودیت ها متناسب با روند و وضعیت شیوع و بروز بیماری درشهرها، که گزارش‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنای تشخیص آن خواهد بود و طول دوره اعمال محدودیت‌ها پس از دو هفته نخست، استمرار، تغییر یا کاهش خواهد یافت.

حالا باید منتظر ماند و دید که پس از یک هفته از آغاز محدودیت ها چه میزان تعداد مبتلایان، پس از دو تا سه هفته چه میزان آمار بستری ها و یک ماه بعد چه میزان آمار فوتی های کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
واقعا محدودیت شدید رو دیدیم!
باید بودین و می دیدین
دیروز صبح زیر بارون صف طویل پشت در یه مغازه آش فروشی تو خیابون ستارخان تهران
واقعا آدم تو این قرنطینه سخت نابود می شه!
Iran (Islamic Republic of)
افسر
۰۰:۳۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
خدا وکیلی آگه یه آدم از بیرون مملکت مارو میبینه دوست‌ دارم ببینم چه‌ نظری داره؟ احتمالا یا واسمون دعا میکنه یا ميگه....
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۳:۲۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
من امروز جلو محضر عروسی دیدم توی یاسوج که وضعیت بحرانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
چه جالب بود تعطیلی هاتون فقط پاساژا بسته بودن،موبایلی ها و لباس فروشی ها بیشتر جاها هم که کرکرشون تا نصفه پایین بود و خدمات ارائه میکردن،به نظر من اگه میگفتید به دلخواه باشه خیلی ها نمیومدند درمغازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
از yjc میخام پیگری کند که وضعیت پلاکهای غیربومی ساکن حومه تهران که جز مشاغل سطح یک هستند و باید هر روز بالاجبار با ماشین شخصی سرکار بروند، چیست؟آیا در طول روز توسط دوربین های سطح شهر جریمه می شوند؟لطفا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بنده خدا خواهشا کنتور نویسان برق را که به اجبار باید سرکارشان باشنددریابید چون هم خودشان در خطرند وهم هنگام مراجعه دربه در منتقل می کنند کارمندان رسمی که داخل اتاقهای اداره خودشان راقایم کردند ویا دورکاری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
خوب است در این اوضاع کرونایی و خانه نشینی ، مردم را به گرفتن روزه و برنامه های تلویزیونی نظیر ماه مبارک رمضان دعوت کنیم. روزها کوتاه است و روزه راحتتر . در طی روزه افراد خانواده به خاطر روزه بودن خوش اخلاقی با هم را حفظ می کنند و مانع سایش در زمان خانه نشینی می شود. لازم هم نیست هر روز باشد. یک در میان. اگر تلویزون برنامه های شبیه رمضان بگذارد همه منتظر اذان صبح و اذان شب باشند، روزه می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
محدودیت شدید اینطوریه که نظارتی هم صورت بگیره حداقل در سطح ادارات یک بازرسی انجام بشه که درست قوانین اجرا بشه. اداره ما که تو شهر منطقه قرمزه 50 درصد کارکنان باید هر روز سر کار باشند کار اداره ما هم چیز ضروری برای جامعه نیست ولی قانون رو به راحتی رعایت نمی کنند و نگران هیچی هم نیستند.
جرات هم نمی کنیم به جایی شکایت کنیم که برامون مشکل درست کنند توی اداره.
Iran (Islamic Republic of)
تهران
۱۹:۰۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
والا امروز مترو پر بود! تعطیلی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بعد از کجا بیاریم نون بخوریم، کرایه بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۸:۵۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام اصفهان همه باز بودند
Spain
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
قوانین ضد و نقیض گذاشتید. از یک طرف میگید که مغازه ها ساعت ۶ عصر ببندن و از طرف دیگه میگید از ۹ شب به بعد مردم نیان بیرون :/ خب مغازه هارم اجازه بدید تا ۹ باز باشن دیگه !

یا مثلا میگید که از ساعت ۹ شب به بعد کسی بیرون نمیتونه بره . اونوقت میگید که تاکسی های اینترنتی و تاکسی ها میتونن بعد از ساعت ۹ شب هم تردد کنن :/ خب مگه توی اون تایم کسی هم توی خیابون میمونه که بخواد با این وسایل منتقل بشه ؟؟

خیلی قوانینتون غیر عقلانی و مضحکه خداوکیلی . از همون اسفند سال پیش کل مناطق ایران رو به سه رنگ زرد و نارنجی و قرمز تقسیم کردید . بعد حالا بعد از ۹ ماه ازش به عنوان قانون جدید نام می‌برید؟؟

مثل اینکه طبق قوانین شما ، کرونا به سوپرمارکت و قصابی ها و نانوایی ها و میوه فروشی ها و دکه های روزنامه فروشی نمیره ، به همین خاطر اجازه دادید اینها باز باشن :)) کارهای عجیب غریب انجام میدید ! خودتون هم نفهمیدید که چه قوانینی سر هم کردید ! فقط خواستید دهن مردمو ببندید و زیر دیوار رد بشید کسی نفهمه =)

تا همین الان بیش از ۴۳ هزار نفر بر اثر این بیماری توی کشورمون فوت کردن و کلی آدم مبتلا شدن و کلی شهید سلامت دادیم . اونوقت تازه یادتون افتاده که باید قوانین مسخره و خنده دار تصویب کنید تا مثلا یه اقدامی کرده باشید !!

باید تمامی مغازه ها رو از دم تعطیل کنید و هر کسی هم تخلف کرد ، براش بار اول ۵ میلیون تومان و در صورت تکرار تخلف ، بار دوم ۱۰ میلیون تومان جریمه تعیین کنید تا همه رعایت کنن .

یک سامانه آنلاین یکپارچه هم برای توزیع مواد غذایی و شوینده و اقلام اساسی و نان و میوه ایجاد کنید تا مردم مایحتاج خودشون رو از طریق اون سامانه تهیه کنن و درب منزل تحویل بگیرن .

همین سوپرمارکت ها ، محل تجمع کلی آدمه ! مساحت مغازه ها هم اکثرا کوچیکه و کفاف اون همه آدم رو نمیده . در نتیجه به راحتی بیماری بین مردم منتقل میشه و کلی خانواده ممکنه که داغدار بشن ! یکم نسبت به مردم حس مسئولیت داشته باشید و از انجام "وظایفتون" سر باز نزنید !
Romania
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
اول دولت پول این ملتی که ممنوع الکار کرده رو بده بعد تا سه سال شب و روز بگیره قرنطینه کنه . کیه بگه نه
وقتی کسی نون شب نداره بخوره مریض داره که دوا و قرصش چند برابر شده و نگیره ممکنه بمیره یا هزار ویک بلای دیگه بجونش بیوفته فکر میکنی وای میسته که اقایون هر ژستی بگیرن و امر و نهی کنن ؟
تو بچت نون شب نداشته باشه وجدانا خداییش اینطور از بالا به پایین حرف میزنی ؟
نکته اساسی اینه : درامد و پول اینها رو بدید بعد قرنطینه کنید
Iran (Islamic Republic of)
رض
۱۷:۲۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
با این شرایط مجبورند شب رو تا صبح همونجا بمونند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۷:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
شدید!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شدید رو جدی گفتید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۷:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
واقعا کرونا فرار کرد از این هجم از بی خیالی
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
جاهایی که بسته میشن رو مینوشتید بهتر بود
اینجوری که همه بیرونن دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
عجب !یادتون افتاد مردم هم انسان هستند ،اغلب خانواده ها عزیزی رو از دست دادن. تازه یادتون افتاده قرنطینه کنید!؟با چه پشتوانه ای ؟با کدوم درامد مردم رو گوشه نشین می کنید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
پس چرا فروشگاه های زنجیره ای جانبو دارن برای فروش ویژه پنج شنبه تبلیغات میکنن مگه محدودیت نیست چرا جلوی این کار گرفته نمیشه شما پنج شنبه به یکی از شعب فروشگاه جانبو برید ببیند، چه خبره از امروز برای پنج شنبه تبلیغات میکنن بعد از محدودیت حرف هم میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
مغازه ها کرکره را نصفه باز گذاشته کاسبی میکنند تهران منطقه چهار محله شمیران نو خواهشا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Mha
۱۵:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
لطفا درباره اقساط وام ازدواج هم اعلام کنید با توجه به اینکه بیشتر مشاغل تعطیلن آیا باید پرداخت بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
پوريا
۱۴:۴۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
اداره ما كه رعايت نكرد و تو تهران اداره دولتي غير ضروري(يكي از مهادها)داريم يك دوم اداره ميريم
Iran (Islamic Republic of)
بابک صادقزاده
۱۴:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
واقها مردم و چیزی فرض کردین کدوم قرنطینه وقتی بانکها و ادارات باز هستن حتی با یک کارمند خیلی مسخره است که از قرنطینه حرف بزنیم .
Singapore
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
خیلی عالی بود . ما که هیج ادم و ماشین ندیدیم تو خیابان ۱۰۰ درد صد مهار میشه یکم تحمل کنید. ان شالله تا ۱۴۱۰ مهار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
حالا چرا مترو امروز شلوغتر بود عجباااا
Iran (Islamic Republic of)
سجادروزرخ
۱۳:۲۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
این نشدکه،بدون حقوق مارا خانه نشین کنید،من تاکسی اینترنتی هستم و در شهرستان سرویس نمی‌خورد رشت هم که نمیتوانم بروم دستم هم که خالیست بادوتا بچه چه کار بکنم امثال من چه باید بکنیم،چرا مراسم ها و...را آزاد گذاشتید که الان این شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
با سلام شمایی که حمل ونقل رو تعطیل نکردی مسافرینی که میان میرن هتل پس چرا هتل ها همچنان میهمان دارند
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۲:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بانکها چنان چک ها رو برگشت میزنن که کیف میکنید . هر کسی هم که به بانک مراجعه کنه خیلی راحت با جمله تکراری هیچ بخشنامه ای ابلاغ نشده سلب مسئولیت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
الان که ساعت 9 شب شده منع عبور و مرور همه میرن مهمونی هیچ شب هم میمونن ... امروز شنبه هم از همه روزا خیابونا شلوغ تر بود ... مشکل فقط فروشندگان پوشاکن؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
عزیزم منع تردد شبانه ساعت 9شبتا4صبح گفتند بخاطر کرونا ولی درعمل بخاطر سالروز اعتراضات بنزینی سال گذشته هست وگرنه کسی باخودروی شخصی اش ساعت 1شب ازازدی برود تهرانپاس چه انتشار ویروسی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
یعنی چی. فقط اسمش محدودیت شد الان اصفهان همه جا باز هستند
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۴:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
آره من که تعجب کردم از بس گفتن محدودیت گفتم بیرون پرنده پر نمیزنه همه جا فعال باقی مونده.
Iran (Islamic Republic of)
z
۱۵:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
یزد هم همین طور
قرار بود تعطیل باشه ولی همجا بازه
فقط با گفتن تعطیلی مردم هفته پیش ریختن تو خیابون مثل روز قبل تعطیلی عید
یه کسی بگه شما که نمیخواستین تعطیل کنید براچی میگید
که اینجوری شهر شلوغ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
اين طوري فايده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
چرا سفر با حمل و نقل عمومي ايراد نداره؟ اين طوري كه بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
واسه کسانی که کار واجب دارند و مجبورند به کارشون برسند حمل و نقل عمومی باید باز باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
چرا چون قحطی نشود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
اقا چرا کار را سخت کردین فقط لباس فروشی ها تعطیل .این چه قرنطینه مسخره ای هست آخه .الان محدودیت ساعت 9 شب چه تاثیری داره فقط میخوان ملت را جریمه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
نه عزیزم ساعت 9شب بخاطر کرونا نیست بخاطر اعرتاضات وسالروز اعتراضات بنزینی سال گذشته است که تجمعی صورت نگیرد ولی گفتند بخاطر کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
مسخره ترین نوع قرنطینه تقریبا همه جا بازه فقط جریمه اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
لازم است نهادهای نظارتی هم بر اجرای پروتکلها نظارت کافی داشته باشند چرا که در برخی ادارات دولتی در شهرهای قرمز شاهد حضور دو سومی کارکنان هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
کدوم محدودیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محدودیت کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسمش محدودیته.
مسئولین خانه نشین یه سری به خیابان ها بزنید ببینید از محدودیت ها چه خبر.
مردم رو سر کار گذاشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
امروز هرچه تماس گرفتم با تعزیرات کسی جواب نداد فکر کنم تا حالا یک سوم سرکار میومدن که اون هم از امروز تعطیلش کردن.
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۱۰:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
داروخانه های شبانه روزی روز های تعطیلات باز هستند و دیگر داروخانه ها تعطیل اند و این سسب ازدهام جمعیت در تطیلات آخر هفته در این داروخانه ها می شود اگر امکان دارد تمامی دارو خانه ها روز های تعطیلات نیز باز باشند تا همه افراد مجبور نشوند به چند داروخانه شبانه روزی مراجعه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۱۰:۴۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
واقعا فکر میکنید با این روش قرنطینه به جایی میرسیم یا معنی کلمه قرنطینه رو نمی‌دونیم یا مدیران ارشد تصمیم گیری در این رابطه میخواهند از سر خودشون وا کنن کافی فقط امروز یسر به بازار بزنید و میزان تردد و ترافیک رو مشاهده کنید و اینکه طبق روال معمول تمام صنف ها بکار خودشون مشغولند.واقعا به این میگن قرنطینه؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
اولا که با این لیستی که باید برن سر کار تغریبا تهران تعطیل نیست . دوما ایرانخودرو و توابع به صورت کامل سر کار هستند و قرار هم هست رکورد تولید ثبت کنند . سوما کاش مترو رو صبح میدیدید ............
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۰:۴۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
همه جا که بازه پس کجا تعطیل والا ما که از این تعطیلی سر در نیووردیم فقط کسبه باید تعطیل کنن بقیه جاها همه بازن
اینطوری نمیشه کرونا شکست داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
این چه جور قرنتینه بود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
این چه جور قرنتینه بود که صبح امروز مترو و جادها بیشتر از روزهای قبل شلوغ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
رفتم بانک دوتا کارمند گذاشتن اونجا.با چهل پنجاه تا ارباب رجوع .خدا خودش رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
تا وقتی بانکها و اداره جات باز باشن وضع همینه
-
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بی تدبیری وزیر بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
محمد از کرمان
۱۰:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام تعطیلی کجا بود تمام کارخانجات با حضور کامل پرسنل فعالند خودتون خسته نکنید اینهمه اطلاعیه الکی برای چی میدید شایدم کارگر کرونا نمیگیره و فقط کارمند و کاسب و مسئول میگیرن ما نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۰:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام من 5 ماهه که ساکن کرج هستم و پلاک ماشینم مال اهوازه میخواستم ببینم امثال من برا سر کار رفتن جریمه میشن؟
مقامات گفتن که در صورتی که از پیش پلاک توی سیستم راهور و راه داری به ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
زمان محدودیت چقدر است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
فقط لباس فروشا تعطیل ان :)))))))))))
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
متاسفم بر دولت و وزارت بهداشت با این طرح که فقط به فکر شعار هستند نه عمل
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
دقیقا!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
دروغ میگه فروردین چک داشتم برگشت خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
از ساعت 7 صبح ترافیک همت مشخص بود چقدر تشدید شده محدودیتها!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
راه رفتن به شمال روببندین،کرونا نصف میشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
مردم چمدوناشونو میبندن و میگن بریم شمال!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۹:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام من 5 ماهه که ساکن کرج هستم و پلاک ماشینم مال اهوازه میخواستم ببینم امثال من برا سر کار رفتن جریمه میشن؟
مقامات گفتن که در صورتی که از پیش پلاک توی سیستم راهور و راه داری به عنوان غیر بومی دائم الساکن ثبت شده باشه جریمه نمیشیم اما میخوام بدونم چطوری بقهمیم تو این لیست هستیم یا نه؟لطفا به صورت جامع راهنمایی کنید سوال خیلی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بابا جان شما همه سایت ها داری همین کامنت رو میذاری یکم تغییرات بده به پیام هات خخخ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی صنیعی
۰۹:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
با سلام
دعا میکنم خدای مهربان ما را نجات دهد وگرنه کرونا مهار شدنیست
مانده ام پس دیگر کجا تعطیل است ،در لیست مشاغل همه در رفت و امد هستند بجز سفر واین هرگز عاملی برای جلو گیری از کرونا نیست
ما فقط خودمان را گول میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
پس این چه محدودیتیه همه جا بازه الله و اکبر به تصمیم تون
میگین شب کسی نره بیرون بجاش با تاکسی اینترنتی میتونه بره بیرون
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۳:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
با این قرنطینه ملت سر کار گذاشتن
آخرین اخبار