آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در هرمزگان/ کدام شهر‌ها در وضعیت قرمز هستند؟+ جزئیات طرح

محدودیت‌های جدید کرونایی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز در استان هرمزگان نیز آغاز شده و حداقل به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محدودیت‌های جدید کرونایی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد استان هرمزگان نیز آغاز شده و حداقل به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اکنون شهر بندرعباس و جزیره کیش در وضعیت قرمز کرونایی هستند و گروه‌های شغلی سطح ۲، ۳ و ۴ در این شهرها مجاز به فعالیت نیستند و فقط مشاغل ضروری سطح ۱ مجاز به فعالیت خواهند بود.

شهر‌های حاجی آباد، بندرخمیر، رودان، قشم، پارسیان و بستک نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و محدودیت‌های سطح ۳ و ۴ در این شهر‌ها اعمال خواهد شد.

شهر‌های بندرلنگه، میناب، سیریک، جاسک، بشاگرد و ابوموسی نیز در وضعیت زرد هستند. در این شهر‌ها محدودیت‌های شغلی سطح ۴ اعمال می‌شود.

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در هرمزگان/ کدام شهر‌ها در وضعیت قرمز هستد؟

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در هرمزگان/ کدام شهر‌ها در وضعیت قرمز هستد؟

در طرح جدید کرونایی ورود خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز (۱ میلیون تومان جریمه) و نارنجی (۵۰۰ هزار تومان جریمه) ممنوع است.

همچنین خودرو‌های بومی نیز حق خروج از شهر‌های قرمز (۱ میلیون تومان جریمه) و نارنجی (۵۰۰ هزار تومان جریمه) و ورود به شهر‌های دیگر را نخواهند داشت.

در شهر‌های قرمز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد نیز ممنوع است و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

جریمه‌ها هر ۲۴ ساعت یک بار اعمال می‌شود.

در شهر‌های قرمز یک سوم کارکنان ادارات باید در محل کار حاضر شوند. در شهر‌های نارنجی نیز یک دوم کارکنان و در شهر‌های زرد هم دو سوم کارکنان مجاز به حضور در محل کار هستند.

در هر سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز مدارس به طور کامل تعطیل هستند و آموزش از طریق مجازی ادامه خواهد داشت.

افراد مبتلا به کرونا هم باید در قرنطینه بمانند و در صورت خارج شدن از قرنطینه  بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.