اهدای کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی به رانندگان وانت بار در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همزمان با هفته ایمنی حمل و نقل و روز بدون حادثه به رانندگان وانت بار کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مراسم روز بدون حادثه در محوطه پاسگاه پلیس راه نیر سراب گفت: اکیپ‌های راهداری، نیرو‌های پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در جاده‌های استان حضوری فعال دارند.

او ارتقای ایمنی محور‌ها را از جمله برنامه مهم راهداری دانست و تصریح کرد: ۲۴۳ همایش آموزشی ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده‌ای برگزار شده و بیش از ۹ هزارو ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی رایگان در بین موتورسواران استان، ۵ هزار و ۲۰۰ عدد شبرنگ مخصوص موتورسواران، ۳ هزار و ۴۰۰ عدد چراغ قوه دستی برای عابران پیاده، ۲ هزار و ۱۳۰ بسته شبرنگ مخصوص ادوات کشاورزی و هزارعدد کپسول آتش نشانی در بین کاربران آسیب پذیر جاده‌ای بصورت رایگان توزیع شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل به فعالیت ۱۴۱ شرکت حمل ونقل کالا ومسافر در استان اشاره کرد و گفت: نظارت و بازرسی ویژه‌ای بر عملکرد این شرکت‌ها از طریق کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ انجام می‌شود.

وثوقی بیان کرد: در این کمیسیون‌ها به تخلفاتی هم، چون عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس‌ها در میادین، واگذاری وسیله نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی رسیدگی شده و با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه دستورالعمل‌های لازم به شرکت‌های کالا و مسافر ابلاغ شده و عملیات ضدعفونی و گندزدایی پایانه‌های کالا، مسافر و ناوگان‌های عمومی تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.