بررسی وضعیت زندانیان البرز در قالب محورهای هفت گانه

وضعیت کلیه زندانیان استان البرز در محورهای هفتگانه شامل؛ متهمین بازداشتی که پرونده اتهامی آن‌ها در حال رسیدگی بوده ومنجر به رای نشده و... بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز گفت: وضعیت کلیه زندانیان البرز در محورهای هفتگانه شامل؛ متهمان بازداشتی که پرونده اتهامی آن‌ها در حال رسیدگی بوده ومنجر به رای نشده؛ زندانیان عاجز از پرداخت مهریه یا محکومیت مالی و استرداد اموال؛ زندانیانی که میزان اموالی که باید به شاکی خصوصی مسترد کنند، مشخص نشده و یا مبهم باشد؛ زندانیان محکوم به قصاص نفس یا قصاص عضو که چهارسال یابیشتر زندان هستند و احکام مربوطه اجرا نشده، در حال بررسی است.

او افزود: همچنین وضعیت زندانیان دارای بیماری جسمی یا روانی؛ زندانیانی که درخواست آنها جهت تعلیق اجرای مجازات، نظام نیمه آزادی، آزادی مشروط یا آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی رد شده و یا هنوز رسیدگی نشده و زندانیان دارای حسن رفتار و فاقد شاکی خصوصی و مدعی توبه و ندامت نیز در حال بررسی است.

فاضلی گفت: این دستورالعمل از زمان ابلاغ با جدیت پیگیری شده است که در نتیجه تاکنون بر اساس زمانبندی اعلام شده، پس از تکمیل و ارسال کاربرگ‌های هفتگانه از سوی زندان‌های استان، نتایج به شعب مربوطه با نظارت روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها ارجاع شده و پس از بررسی در موعد یک ماهه در شهرستان ها و چهل و پنج روزه در مرکز استان، به رئیس کل دادگستری استان منعکس خواهد شد.

او افزود: در راستای اجرای این دستورالعمل و تسریع در اجرای پایش در کلیه حوزه‌های قضایی برای بیست نفر از قضات استان به عنوان قاضی ویژه رسیدگی کننده ابلاغ صادر شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.