آغاز طرح زمستانه راهداری از امروز در گلستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز طرح راهداری زمستانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: همزمان با شروع بارش‌های زمستانی تدابیر و اقدامات لازم برای مقابله با آن‌ها و انجام فعالیت‌های راهداری در طول محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

او گفت: این تدابیرشامل هماهنگی با ادارات شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

بیکی افزود: همچنین ساماندهی عوامل راهداری، به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات و استقرار آن‌ها در راهدارخانه ها، هماهنگی با ادارات کل شرق سمنان و خراسان شمالی، آماده سازی ۲۳ راهدارخانه و دپوی شن و نمک به مقدار ۱۰ هزار تن در راهدارخانه‌ها از دیگر اقدامات است.

او با بیان اینکه استان گلستان دارای هزار و ۵۲۱ کیلومتر محور و ۶۹۶ گردنه برفگیر است، افزود: در فصل زمستان این محور‌ها تحت تاثیر بارش‌های زمستانی قرار می‌گیرند و طرح راهداری زمستانه که از امروز یک آذر ماه شروع شده، به طور مستمر در آن‌ها اجرا می‌شود.

بیکی افزود: تمام تلاش راهداران بازنگه داشتن مسیر‌ها و خدمات رسانی به موقع به کاربران جاده‌ای است و در طول اجرای طرح راهداری زمستانه بخصوص در مواقع بحرانی در آماده باش کامل هستند.
 
 مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان  هم در مورد   طرح زمستانه گفت: در این طرح   ۳۱۵ نیرو و عوامل راهداری و ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در قالب اکیپ‌ها و گشت‌های راهداری فعالیت می‌کنند.

او افزود: ، گشت‌های نظارتی و راهداری اداره کل به نام گشت‌های راه و ترابری در طول اجرای این طرح در محور‌ها بویژه محور‌های کوهستانی وپرتردد حضور دارند و از قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه مستقر در اداره کل نظارت می‌شوند.

میقانی گفت: قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه ۲۴ ساعت قبل از هر بارش و بحران نیرو‌های کشیک را ساماندهی کرده و در نقاط مشخص شده مستقر می‌کند و با هماهنگی مدیریت بحران استان و دستگاه‌های عملیاتی و امدادی دیگر، برنامه‌های عملیاتی گوناگون را در شرایط متفاوت اجرا خواهد کرد.

او گفت: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با شماره تماس ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ در شبانه روز برای اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها و راهنمایی مسیر‌های مناسب در خدمت کاربران جاده‌ای می‌باشد.
 
استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر انواع راه دارد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار