مشکل حاد سیلاب یا آبگرفتگی در کرمانشاه وجود ندارد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون گزارشی از مشکل حاد سیلاب یا آبگرفتگی در سطح استان نداشته‌ایم، گفت : آماده باش امشب عمدتا در نواحی غربی استان خصوصا شهرستان ثلاث باباجانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به پشت سر گذاشتن نزدیک به نیمی از بارش‌های پیش بینی شده در استان،گفت : شدت نیمه اول بارش‌ها برای نواحی شرقی استان و کرمانشاه بود و تاکنون مشکل حادی از نقاط مختلف استان گزارش نشده است.

او گفت : به دلیل آنکه این بارش از اولین بارش‌های قابل توجه سال زراعی جاری است، فعلا زمین، رودخانه‌ها، سد‌ها و نهر‌ها ظرفیت پذیرش بارش‌ها را دارند و از همین رو کمتر مشکل سیلاب را داشتیم.

 این مسئول،افزود: آبگرفتگی شدید معابر نیز خصوصا در شهر کرمانشاه کمتر از بارندگی قبل رخ داد، زیرا بارندگی قبلی با شدت زیاد و در زمان کوتاهی رخ داد و جوی‌های آب شهر دیگر ظرفیت پذیرش نداشتند.

او ادامه داد: از آنجایی که از قبل نقاط آسیب زا که در بارندگی قبلی کرمانشاه باعث آبگرفتگی شدید معابر بود را شناسایی کردیم، با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه رفع گرفتگی کانال‌ها و نهر‌ها انجام شد و اکنون مشکل جدی در زمینه بالا آمدن آب در معابر نداریم.

 مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه،گفت: این کار در سایر شهرستان‌های استان نیز به مسئولیت معاونت عمرانی فرمانداری‌ها انجام شد.

بالایی با بیان اینکه شدت بارش‌ها از بعدازظهر امروز تا شب برای نواحی غربی استان خواهد بود، ادامه داد: اکنون شهرستان‌های غربی استان در آماده‌باش هستند.

او گفت: شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، منطقه اورامانات و خصوصا شهرستان ثلاث باباجانی به احتمال زیاد بارش بیشتری خواهند داشت و هشدار‌های لازم به آن‌ها داده شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار