تهیه‌کننده «قاتل اهلی» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینما بعد از کرونا مانند قبل نمی شود

منصور لشکری قوچانی معتقد است سینما پس از کرونا مانند قبل نمی شود و باید برای فرهنگ و سینما تشکیلات جدید در فضای مجازی به وجود بیاید.

منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده سینما، با اشاره به ایجاد تشکیلاتی جدید با هدف نمایش فیلم ها در پساکرونا به خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: سبک زندگی در حال عوض شدن است و به طور قطع سینما هم پس از کرونا مانند قبل نخواهد شد. کرونا ضربه‌های منفی زیادی به عرصه‌های وارد کرده؛ اما حرکت رو به جلویی در فضای مجازی به وجود آورده است. پس ما هم نباید از این قافله عقب بیفتیم.

وی افزود: اتفاق بد اینجاست که ارشاد و صدا و سیما درگیر مجوزهای فضای اینترنتی هستند. ارشاد نشان داده که در این زمینه و مهم تر از آن نظارت بر محصولات، اشتباهات زیادی کرده و در کل خروجی خوب نداشته است. صدا و سیما هم در زمینه فضای مجازی و اینترنتی نیاز به تخصص بیشتری دارد تا بتواند حرف اول را بزند؛ در نتیجه باید فکر اساسی کرد. به عنوان نمونه تشکیلات سومی برای فضای مجازی ایجاد کرد چون چه کرونا بماند و یا برود این فضا، آینده تکنولوژی سینما و فرهنگ کشورها و تقابل آن ها است.

تهیه کننده «قاتل اهلی» بیان کرد: باید فکر اساسی کرد؛ نمایش آنلاینی که تمام دنیا بهترین بهره وری را از آن دارد در کشور ما درست پیش نمی رود؛ چون زیر ساختش را فراهم نمی کنند. می گویند در فضای مجازی قاچاق شکل می‌گیرد. در صورتی که اصلا اینطور نیست؛ چون هر آن چیزی که در این فضا می بینیم پولش را پرداخت می کنیم و حجم اینترنتی مصرف می کند. پس از آنجا که در کشور اینترنت ملی هم داریم، حاکمیت باید تشکیلات جدیدی را هرچه سریعتر برای فضای مجازی طراحی کند و اگر چنین نشود، به طور قطع طی پنج شش سال آینده تلفات فرهنگی زیادی خواهیم داد.

لشکری قوچانی در پایان عنوان کرد: این تشکیلات جدید مجازی باید فرا ملی باشد و انحصار طلبی را از آن حذف کرد تا بدون اغراق بالای هشتاد درصد مردم بتوانند به راحتی در آن ورود کرده و نیازهای خود را برآورده سازند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار