شرکت ۴۰۰ ورزشکار در رقابت‌های مجازی ژیمناستیک فارس

قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس، گفت: ۴۰۰ ورزشکار با رعایت دستورالعمل بهداشتی در رشته‌های مختلف از بانوان و آقایان در رقابت‌های مجازی ژیمناستیک فارس شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا دیهیمی قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت ایثار و فداکاری بسیجیان، گفت: برگزاری جشنواره مجازی مسابقات ژیمناستیک در حوزه‌های مختلف به مناسبت هفته تربیت بدنی با استقبال ویژه ورزشکاران این رشته و همراهی آنان با موفقیت انجام شد که نقطه عطفی در حوزه ورزش ژیمناستیک در ا فارس به شمار می‌رود.

او، با اشاره به برگزاری جشنواره مجازی مسابقات ژیمناستیک در هفته تربیت بدنی که همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، بیان کرد: اگر چه کرونا سبب محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های ورزشی شده است اما هیأت ژیمناستیک استان فارس با نگاهی متفاوت، برگزاری جشنواره‌ای مجازی را در دستور کار دارد.

دیهیمی، با گرامیداشت یاد پیشکسوتان این ورزش، استاد اعظمی و استاد توانا و قدردانی از همکاری مربیان و ورزشکاران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات یادشده، تصریح کرد:هم اکنون باشگاه‌های ورزشی در برخی شهرستان‌های فارس به صورت کامل تعطیل است و ورزشکاران بیشتر در فضاهای شخصی و منزل تمرین می‌کنند که از همین رو هم برای برقراری ارتباط با ورزشکاران شهرستان‌ها و هم به‌منظور پاسداشت هفته تربیت بدنی، رویدادی رقابتی را پیش‌بینی کرده ایم.

قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس استقبال ورزشکاران به ویژه بانوان را در این رقابت‌ها شایان توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: محدودیت‌ها مانع از اعلام حضور ژیمناستیک‌کاران برجسته استان فارس در این رویداد نشد و با رعایت دستور العمل های بهداشتی  ۴۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف از بانوان و آقایان در این رقابت‌های مجازی شرکت کرده اند.

او، افزود: شرکت‌کنندگان در بخش‌های هنری، ترامپولین، ایروبیک‌ژیمناستیک، آکروبات‌ژیمناستیک، ریتمیک ژیمناستیک به مسابقه دعوت شدند.

دیهیمی، در خصوص نحوه برگزاری این رویداد ورزشی مجازی، اضافه کرد: ورزشکاران باید حرکات ورزشی را طی زمانی مشخص و در منزل یا باشگاه یا محل تمرین شخصی خود انجام می‌دادند و فیلم آن را برای داوری به کمیته‌های هیأت ژیمناستیک استان ارسال کنند.

قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس با بیان اینکه بخش ژیمناستیک برای همه به صورت جشنواره‌ای و با رعایت دستورات بهداشتی به‌صورت گروهی برگزار شده است، اظهار کرد:  با اعلام فراخوان برخی از ورزشکاران با رعایت دستورالعمل‌های سختگیرانه بهداشتی در سالن‌های ورزشی حضور یافتند و  برخی نیز در مراکز شخصی یا منزل خود اقدام به تهیه فیلم کردند تا زمان مناسب در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد و  بتوانند با فراغت خاطر در این جشنواره شرکت کنند.

او، با اشاره به اینکه این مسابقات در دو بخش خانه و باشگاه به صورت انفرادی و تیمی برگزار شده، گفت: استقبال شهرستان‌ها از این مسابقات شایان توجه بوده و با توجه به شرایط کرونایی ضروری است از مربیان، داوران و هینت‌ها در این خصوص قدردانی کنیم که امکان شرکت کردن  ورزشکاران را در سراسر فارس فراهم کردند.

دیهیمی، با تاکید بر اینکه ورزشکاران شیراز جداگانه و ورزشکاران شهرستان‌های فارس نیز به ‌صورت جداگانه داوری شدند، این اقدام را مبتنی بر رعایت عدالت در برخورداری از امکانات و تشویق ورزشکاران دانست.

قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس، بیان کرد: حضور بانوان در سراسر استان بسیار منسجم‌تر و فعالانه‌تر بوده  و در این مسابقات برای نفرات برتر اول تا سوم حکم قهرمانی و مدال صادر شد که احکام به امضای مدیرکل ورزش و جوانان استان و ریاست هیأت ژیمناستیک استان فارس رسیده است.

او، تصریح کرد: همکاری فدراسیون ژیمناستیک و  اداره کل ورزش و جوانان استان با این هیئت قابل تقدیر که حاصل این مشارکت تشویق ورزشکاران بوده است.

دیهیمی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های رشته ژیمناستیک باید زیر نظر مربی انجام شود، ادامه داد: ضروری است با وجود محدودیت‌های کرونایی در حوزه استعدادیابی و آموزش با بهره‌گیری از فضای مجازی بیشتر فعال باشیم.

قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس افزود: کرونا نباید ورزشکاران و مربیان را از آموزش‌های متداول و به روز غافل کند بلکه باید بتوانیم هم در حوزه ملی و هم در عرصه بین‌المللی شرایط را برای حضور بهتر ورزشکاران فراهم کنیم.

او، اضافه کرد: طی این مدت، در حد توانایی خود امکان تمرین قهرمانان را در سالن‌های ورزشی براساس زمان‌بندی خاص و نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کردیم که با محدودیت‌های بیشتر از اول آذرماه امسال در تصمیم ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برای حفظ سلامتی بیشتر ناچار به پذیرفتن مصوبات برای فعالیت ورزشی در سالن‌ها هستیم، اما با این حال از ورزشکاران درخواست می شود با تمرین‌ها زیر نظر مربیان در خانه، خود را تا زمان پسا کرونا و بازگشت به شرایط عادی به‌روز نگه دارند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار