استاندار لرستان:

کرونا امنیت بخش اقتصاد را به خطر انداخته است

استاندار لرستان گفت: امنیت اقتصادی کشور به دلیل شیوع کرونا و تداوم وضعیت قرمز در خطر است و همه باید برای بهبود این شرایط تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سیدموسی خادمی،استاندار لرستان روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: شیوع کرونا نه تنها برای امنیت سلامت، بلکه برای امنیت اقتصادی جامعه نیز خطرناک است و همه مسوول هستیم با رعایت شیوه نامه ها در راستای کاهش ابتلای شهروندان به این ویروس گام برداریم.

او افزود: با توجه به شیوع موج سوم کرونا در کشور، جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا حول محور تاکید بر اجرای طرح هوشمند ایجاد محدودیت‌های اجتماعی برگزار شد.

خادمی گفت: جزئیات این طرح بیشتر در زمینه تعطیلی کسب و کارها، اعمال محدودیت‌های ورود و خروج، تردد‌های شبانه، تعطیلی مراکز آموزشی و مهمتر از همه جلوگیری از برگزاری تجمعاتی، چون مراسم عزاداری یا عروسی در شهر‌های قرمز و نارنجی است.

او تصریح کرد: هدف از تعطیلی‌ها و اجرای مقررات منع آمد و شد، جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ها برای کنترل کرونا است که همکاری مردم در این رابطه بسیار ضرورت دارد.

استاندار لرستان افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نه تنها امنیت سلامت بلکه امنیت اقتصادی جامعه نیز به مخاطره خواهد افتاد چراکه با اعمال محدودیت ها، کسب و کار‌ها تعطیل و به اقتصاد ضربه وارد می‌شود.

خادمی ادامه داد: به همه کسب و کار و خانوار‌های آسیب دیده از کرونا کمک مالی و همچنین پرداخت یک میلیون تومان وام قرض الحسنه و پرداخت مبلغ صد هزار تومان کمک بلاعوض به مدت چهار ماه در دستور کار قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه طبق محدودیت‌های جدید هیچ فردی از لرستان اجازه ورود به سایر شهر‌های کشور را ندارد گفت: شهر‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و در صورت ورود به مناطق قرمز مبلغ یک میلیون تومان و مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در انتظار مردم خواهد بود و تردد در شهر‌های قرمز از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد جریمه ۲۰۰ تومانی را در پی دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.