دیدار وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد ابوظبی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به امارات با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در خصوص نتایج گفتگو‌های امارات و آمریکا از یکسو و نقش آن در تقویت تفاهم میان دو کشور و تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص دیدگاه‌ها در زمینه تحولات خلیج فارس و خاورمیانه و تلاش‌ها و تحرکات صورت گرفته در زمینه حل بحران‌های منطقه و مهار تنش‌ها از طریق مذاکره و راه‌های دیپلماتیک و نیز فعالیت مشترک برای حمایت از راه‌های صلح و ثبات منطقه‌ای بحث و گفتگو کردند.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار که در کاخ «الشاطئ» در دبی انجام شد، به راه‌های تقویت روابط در زمینه‌های مختلف، علاوه بر مسائل منطقه‌ای و بین المللی که مورد توجه دو طرف است، اشاره کرد.

در این دیدار همچنین به «پیمان صلح»‌ای که میان امارات و رژیم صهیونیستی به امضا رسیده و به «توافقنامه ابراهیم» معروف است، و نیز در خصوص آغاز مرحله جدیدی از روابط و همکاری میان کشور‌های خاورمیانه علاوه بر ایجاد امنیت، صلح و ثبات و نیز تحقق شکوفایی منطقه پرداخته شد.

در این دیدار شماری از مقامات دو کشور حضور داشتنئد.

از سوی دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: از ملاقات مجدد محمد بن زاید شاهزاده امارات و بحث درباره اجرای توافقات ابراهیم و تلاش‌ها برای مقابله با ایران خوشحالم. عمق و گستره روابط امارات عربی متحده و آمریکا رو به افزایش است و ثبات بیشتری را برای منطقه فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار