تولید ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی با تولید بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای رتبه چهارم را از حیث تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رخ‌افروز   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت:  استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن تعداد ۴۹۰ واحد گلخانه‌ای فعال در سطح ۲۳۶ هکتار دارای رتبه ۱۱ کشوری از لحاظ مساحت و با تولید بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای رتبه چهارم کشوری را از حیث تولید به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه بزرگترین پروژه کشت گلخانه‌ای شیشه‌ای خاورمیانه به روش هیدروپونیک نیز در استان قرار دارد، گفت: بیش از ۵۱۱ گلخانه کوچک مقیاس نیز در مرحله احداث و راه‌اندازی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تعداد نیروی کار فعال در سطح گلخانه‌های استان را در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی گلخانه‌های در دست اجرا و تا سال ۱۴۰۴ این رقم به حدود ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

او با بیان اینکه با ابلاغ برنامه اجرایی همکاری مشترک برای تربیت نیروی کار ماهر گلخانه‌ای در سال ۱۳۹۹ کارگروه استانی در شهریورماه تشکیل و همکاری مشترک بین اعضای کارگروه در تکمیل بانک اطلاعات گلخانه‌ها و ظرفیت آموزشی استان آغاز گردید، افزود: تعداد ۶ مورد مرکز توان‌افزایی از طرف سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دو مورد مرکز آموزش خصوصی از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به ‌عنوان مجریان آموزشی معرفی شدند البته کمیته شهرستانی نیز در شهرستان‌های مرند، شبستر، هریس، مراغه، تبریز، اسکو، جلفا، ملکان و عجب شیر تشکیل شده و مشخصات نیروی کار فعال در آن شهرستان‌ها احصا شد.

رخ‌افروز با بیان اینکه ضمن صدور فراخوان استانی تاکنون مشخصات تعداد ۵۰ نفر از نیروی کار شاغل در گلخانه‌ها جهت ارائه آموزش‌های مهارتی موردنظر در سامانه سابک ثبت شده است، گفت: از تعداد ۸۵ نفر متقاضی جدید نیز ثبت‌نام به عمل آمده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار