انصراف عربستان سعودی از سرمایه‌گذاری در عراق

وزیر کشاورزی عراق اعلام کرد به علت ناتوانی در تامین آب مورد نیاز طرح شرکت‌های سعودی، ریاض از سرمایه‌گذاری در مناطقی از استان‌های مثنی، الانبار و نجف انصراف داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «محمد کریم الخفاجی» وزیر کشاورزی عراق امروز (یک‌شنبه) از عذرخواهی شرکت‌های سعودی برای سرمایه گذاری در عراق خبر داد.

او گفت: شرکت‌های سعودی برای تاسیس و راه اندازی گاوداری در مساحت ۱۰ تا ۵۰ هزار هکتاری در استان‌های مثنی، الانبار و نجف اعلام تمایل کردند، با وجود این، وزارت منابع آبی عراق بر ناتوانی این وزارت خانه برای فراهم کردن آب به مدت پنجاه سال به طور مداوم تاکید کرد.

وزیر کشاورزی عراق افزود: به علت ناتوانی در فراهم کردن مداوم آب، شرکت‌های سعودی از اجرای این طرح انصراف دادند و عذرخواهی کردند.

این درحالی است که مسأله واگذاری زمین‌هایی در عراق به عربستان سعودی با هدف سرمایه گذاری‌های اقتصادی این کشور، جنجال زیادی را در عرصه سیاسی عراق ایجاد کرده بود.

تحلیلگران معتقد بودند که این اقدام پیامد‌های خطرناکی برای امنیت و حاکمیت عراق خواهد داشت و به ذخایر راهبردی آب‌های زیرزمینی عراق نیز آسیب می‌زند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار