در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات جدید از نحوه ساماندهی کودکان کار/ بسته‌های بهداشتی بین این کودکان توزیع می‌شود؟

رئیس اورژانس اجتماعی درباره نحوه ساماندهی کودکان کار و توزیع بسته‌های بهداشتی بین این کودکان، توضیحاتی داد.

محمود علی‌گو رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی کودکان کار، اظهار کرد: ساماندهی کودکان کار در حال حاضر به این صورت است که بعد از آن که کودکان کار جمع آوری شده اند کودکانی که ایرانی هستند و خانواده‌شان صلاحیت نگهداری از آنها را دارند تحویل خانواده ها داده می‌شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: کودکان ایرانی که خانواده هایشان صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند با حکم قضایی وارد مراکز بهزیستی می‌شوند.

وی درباره ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی، گفت: کودکانی که اتباع خارجی هستند پس از تشخیص هویت آنها از طریق عنبیه چشم، با اداره اتباع وزارت کشور مبنی بر قانونی و یا غیرقانونی بودن آنها هماهنگ می‌شود.

علی‌گو افزود: کودکان اتباع خارجی که قانونی هستند با گرفتن تعهد از خانواده هایشان تحویل آنها داده می شوند و مسیر توانمندسازی این گروه از کودکان انجام می شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: کودکان اتباع خارجی که غیر قانونی هستند در مراکز باقی می مانند، مگر اینکه سازمان‌های مردم نهاد و یا انجیو ها با مسئولیت خودشان این کودکان را تحویل خانواده دهند.

وی اضافه کرد: از ابتدای کرونا تا به این لحظه ۶۸ هزار بسته بهداشتی که شامل؛ ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بود در ۴ مرحله بین کودکان خیابانی توزیع شد، همچنین در کنار آن در خصوص بیماری کرونا آموزش‌های لازم به کودکان داده شد.

علی‌گو در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه پس چرا کودکان کار همچنان بدون ماسک در خیابان حضور دارند؟ خاطرنشان کرد: ماسک توزیع شده اما این کودکان، خودشان از این ماسک ها استفاده نمی کنند. مگر رسانه ها، جامعه را به استفاده از ماسک سوق نداده است، اما باز هم شاهد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی افراد جامعه هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار