بیش از ۴۴ هزار اصفهانی حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۷۸ هزار و ۴۹۲ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند که ۴۴هزار و ۸۶۹ نفر از آنها حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: تاکنون ۹ هزار و ۶۸۸ نفر از دارندگان شرایط افتتاح حساب کردند و ۶ هزار و ۱۵۹ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند.

او با بیان اینکه سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۷۰ هزار واحد است ادامه داد: هرمتقاضی در ابتدا باید ۴۰ میلیون تومان واریز کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون درمجموع ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۶۴۲ متر مربع زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و به دستگاه‌های متولی شامل بنیاد مسکن، ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تعاونی‌ها، انبوه سازان و شهر‌های جدید واگذار شده است.

او اضافه کرد: واحد‌های مسکونی در طرح اقدام ملی و تولیدمسکن، برای متقاضیان شهر اصفهان در شهر‌های جدید بهارستان و فولادشهر ساخته می‌شود.

زاغیان با بیان اینکه منبع تامین مالی طرح اقدام ملی آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی است گفت: درصورت واریز وجه توسط متقاضیان واحد‌ها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا ۲ سال آینده واگذار می‌شود.

به گفته او هم اکنون واحد‌های احداثی بخش خصوصی دربعضی شهر‌ها تکمیل شده و آماده واگذاری است.

سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر‌های جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در سایر شهر‌های استان احداث می‌شود.

طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می‌شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار